7-8 The Grand Canyon!! (Helikopter vlucht hihi)

Door MELB - 08-08-2015 04:54

Vanochtend vroeg opgestaan voor de helikopter vlucht! Alleen niet super goed geslapen, want er kwam steeds een trein langs. En dat is op zich geen probleem, maar wel als hij iedere keer dat hij langskomt, toetert! Echt niet normaal hard, lang en vaak!

Het heeft vannacht ook best hard geregend en zelfs geonweerd! Het is dan ook een super groot verschil qua temperatuur met gisteren.

We waren dus al om 6 uur op, om naar het vliegveld te rijden. Komen we daar aan, zijn er allemaal verschillende helikopter verhuurders dus er stonden dan ook een heleboel helikopters!

Eerst kregen we een riem om met een zwemvest eraan, maar we zaten te denken. Waar we vliegen is eigenlijk helemaal geen water.... We gingen trouwens een helikopter vlucht maken over de Grand Canyon. Dus we vonden het zwemvest een beetje raar.

De lucht werd weer donker en het begon te regenen en we hadden gezien dat het ook nog zou gaan onweren. Een paar families werden naar voren geroepen en tegen hun werd gezegd dat hun lange vlucht niet door ging vanwege het weer, maar dat ze wel een korte vlucht konden doen. Hadden wij geluk dat er geen plek meer was bij de lange vlucht en dat we dus een korte vlucht hadden. Anders was het denk ik wel een teleurstelling.

En toen werden wij naar voren geroepen. We kregen een nummer zodat het gewicht goed verdeelt was over de helikopter. Uiteindelijk zaten we met onze riemen vast en koptelefoon in de helikopter! Met z'n vijven. Dus we hadden eigenlijk een privé helikopter, haha want de piloot is de vijfde..

Je merkte niet eens dat we al in de lucht zaten, zo soepel ging het! We gingen eerst over bos heen (the middel of nowhere), want de Grand Canyon is een nationaal park dus mogen de helikopters enzo er niet zomaar in. En toen begon het spannende muziekje toen we de Grand Canyon indoken! Zo vet! Je zag de hele Grand Canyon (zo ver wij konden kijken, want de Grand Canyon is SUPER groot) en de diepte was zo vet. Omdat het best slecht weer was, zagen we gewoon de regenwolken hangen, echt grappig om te zien, want we hadden ook een regenboog gezien! Ik en Bram zaten voorin dus wij hadden het mooiste uitzicht (denk ik).

Deze helikopter vlucht vergeet ik echt niet, want het was zo indrukwekkend!

Toen we terug kwamen, was het pas 9 uur, dus het was eigenlijk nog best vroeg. We zijn de Grand Canyon nationaal park ingereden en weer genoten van de uitzichten langs de weg. Onderweg langs de weg ook nog elanden gezien!

Het werd weer langzaamaan warmer dus de lange broek werd ingeruild voor een korte...maar niet voor lang, haha

Wat hebben wij toch altijd met regen, hagel en onweer? Vorig jaar Kroatië en nu de Grand Canyon.... Het begon een beetje te miezeren, maar we wouden het laatste uitzichtpunt nog bekijken dus we zijn uitgestapt. Je zag gewoon de onweersbuien hangen boven de Grand Canyon! En toen begon het steeds harder te regenen (net als in Kroatië). En het onweer kwam steeds dichterbij, maar de camper stond een eindje weg net als voor andere mensen. Toen het met bakken uit de hemel kwam zijn we naar binnen gegaan bij een toren, die als uitzichtpunt wordt gebruikt. We zaten binnen en niet veel later begon het te hagelen en flink te onweren. Dikke modderstromen, maar wel vet om te zien hoe het uitzicht van de Grand Canyon dan verandert. Eerst bewolkt, daarna regen en onweer en daarna weer een zonnetje.

Beetje nat terug in de camper, maar wel heel erg genoten van de uitzichten!

De camping hadden we niet geserveerd dus we hadden één van de laatste plekken, maar gelukkig wel mer stroom! Het regende weer dus alles buiten is lekker modderig. En het zand is hier rood dus het begin van de camper is rood haha

Verder rest is het hier weer koud met vandaag als dieptepunt 12 graden Celsius... Dus de tien graden zijn weer welkom! Haha, waarschijnlijk is het waar we morgen of overmorgen zijn, weer warm en misschien zelfs te warm...

En we zijn vandaag trouwens weer een tijdzone ingegaan dus nu ik dit schrijf is het 20:45, terwijl het in Las Vegas en alle andere plaatsen waar we zijn geweest, 19:45 is. Het is dus een beetje wennen, want niet alle klokken verzetten zich automatisch. Morgen zijn we denk ik weer terug bij de 'oude' tijdzone.

En opa en oma Mill, super leuk die reacties! Ik denk dat het 'kleine' busje van ons wel stuurbekrachtiging heeft, maar we hadden dus net geluk met het weer in de helikopter!