Dag 13, zaterdag 29 september

Door Peter & Janet Pruijn - 30-09-2018 03:13

Vannacht heeft het geregend, maar gelukkig is het vanochtend droog. Heerlijk gedoucht in perfect sanitairgebouw, ontbijtje en daarna met de camper naar de parkeerplaats om vervolgens de Metro te pakken, station Longueuil.

20 minuutjes rijden en dan zijn we er. Parkeren met de camper voor een hele dag kost iets meer dan 6 CAD. Voor de metro kopen we een dagkaart, 10 CAD pp. Na nog eens 20 min zijn we in het centrum van de stad. We stappen uit bij station Peel. Van daaruit gaan we de Mont Royal op. Een flinke klim. Maar zeker de moeite waarde. Volg de bordjes naar Chateau Belvedere. Daar heb je een prachtig panorama terras over de stad.

We lopen terug de stad in en gaan langs het bureau Touristique, we kopen daar kaartjes voor de Hop on – Hop off bus. Het eerste stukje gaat richting de haven naar de oude stad, daar stappen we uit en lunchen wat in een kleine bistro. Erg gezellig. Dan weer naar de halte van de bus, het duurt dan echter meer dan 30 minuten voordat de bus er weer is, hij rijdt blijkbaar niet volgens schema! Ook zien we dat de route van de bus weer richting Mont Royal gaat en daar zijn we al geweest. Dus we zitten er nog eens een keer 30 minuten in en stappen dan maar weer uit. Die bus, dat hadden we achteraf dus beter niet kunnen doen...

We wandelen weer richting de oude stad, naar Basilique Notre Dam, daar kunnen we niet naar binnen. Wel mooi van buiten! In de verte zien we het cruiseschip van de Holland-Amerika lijn weer vertrekken (met als thuishaven Rotterdam) uit de haven van Montreal. We bekijken nog wat souvenir winkeltjes en de Hotel de Ville, waar blijkbaar net filmopnames zijn gemaakt. Dan hebben we het wel gezien en pakken de metro terug naar de camper. Net als het donker begint te worden zijn we terug op de camping. Peter stookt nog even ons laatste hout op. Later begint het weer te regenen en gaan we lekker binnen zitten. Ook fijn.

Op naar dag 14, Kingston.