Ons avontuur is begonnen

Door Connie en Peter - 09-09-2019 02:33

8 september 2019

Vandaag hebben we de camper opgehaald maar daar ging nog wel het een en ander aan vooraf.

Vrijdagochtend om half vier heeft Demian ons naar Schiphol gebracht. Om half vijf waren we daar, mooi op tijd om te vertrekken om half acht.(kwartiertje later dan gepland) richting Parijs.

Daar kwamen we rond half negen aan en vertrokken we weer om half elf. We hebben twee prima vluchten gehad en landen uiteindelijk om 11:50 uur op Vancouver. We dachten toen, even door de douane en de koffer halen en om 13:00 uur in het hotel. Dat liep iets anders. In de hal aangekomen stonden zeker 500 mensen voor ons die allemaal door de douane moesten.

Uiteindelijk waren we om 14:00 uur door de douane en om 14:30 in het hotel. Daarmee was het lange wachten nog niet voorbij.  Na een prima nacht en goed ontbijt waren we klaar om opgehaald te worden door het camperverhuurbedrijf tussen 9:30 uur en 10:00 uur afgesproken stonden we om 9:15 lekker in het zonnetje buiten te wachten. Alles wat er kwam, geen camperverhuurbedrijf. Uiteindelijk om 10:45 uur gebeld. Ze waren ons vergeten op de list te zetten en gingen direct iets regelen, Uiteindelijk werden we om 12:00 uur na precies 2:45 uur opgehaald en waren we om 13:30 uur bij het bedrijf. Na het invullen van papieren, het installeren van de TomTom en de dashcam en wat uitleg reden we om 15:30 uur daar weg.

Doordat we zo laat waren, hadden we de ferry naar Vancouver Island van 17:00 uur en kwamen we daar om 18:30 aan.

Na het doen van boodschappen, werd het langzamerhand donker. Omdat onze TomTom af en toe aardig in de war was, werd het lastig zoeken naar onze eerste camping. Zelfs na hulp van diverse personen waaronder een Canadees die ons 20 minuten op weg heeft geholpen, was de camping voor ons niet te vinden. We zijn doorgereden en hebben na veel gezoek uiteindelijk een camping gevonden waar we konden slapen. Het was toen 22:30 uur.

De planning was om twee dagen rond Victoria te blijven alvorens door te rijden richting Tofino. Omdat we nu al ver voorbij Victoria waren beland, hebben we besloten direct door te rijden richting Tofino om daar een exta dag te verblijven. Onderweg op deze prachtige reis kwamen we langs McMillan Provicial Parc bij Cathedral Drove. Dit staat bekend om zijn reusachtig hoge en dikke bomen Dat hebben we gezien De bomen die hier groeien zijn onder andere red ceder bomen. Sommige zijn wel 800 jaar oud en de grootste heeft een omtrek van wel negen meter. Deze zijn zeer indrukwekkend. Daarna zijn we doorgereden richting Tofino en stonden we om 15:30 uur op een camping. Mooi op tijd om nog één van de schaarse plekjes te bemachtigen.