Zwemmen

Door Connie en Peter - 20-09-2019 06:11

19 september 2019

Vandaag vertrekken we vanaf Banff naar Radium Hotsprings. Een rit van ongeveer 135 km.

Na een wandeling te hebben gemaakt over de camping met een geweldig vlak meer,

vertrekken we om 9:05 eerst naar het Centre for Arts and Technology. Het is koud maar prachtig weer. (compleet onbewolkt) We hebben daar afgesproken met Rebecca voor de overhandiging van de Portemonnee. Op het moment dat ze mijn mail ontving, had ze hem nog niet gemist. Rebecca is laat en pas om 10:00 uur gaan we weer richting het dorp opzoek naar een Tim Hortens voor een ontbijt, koffie en internet. Na een uurtje te hebben gezeten, zijn we op pad gegaan. Onderweg hebben we diverse uitkijkpunten bekeken en hebben we een bezoek gebracht aan Paint Pots. Dit is een stuk bos waarin de bodem helemaal geel/oranje kleurt. Dit komt door een bepaalde bijzondere bodemsamenstelling. Deze kleurstof werd vroeger door indianen gebruikt om zich te schminken.

Om een uur of drie rijden we Radium Hotsprings binnen. Wanneer we terugkomen van wat boodschappen doen, cirkelen er een aantal Adelaars hoog boven onze hoofden. Het zijn er drie. We hebben ze kunnen fotograferen en filmen Echter toen we bij de camperplaats waren kregen we een behoorlijk teleurstelling te verwerken. Onze videocamera gaf al een aantal dagen bij het openen de melding “updaten beheer menu” waarna 20 seconden later “update voltooid”.  Daarna kon je weer filmen. Nu blijkt dat de camera sinds de meldingen niets meer heeft vastgelegd van wat we hebben gezien. We missen dus 3,5 dagen film waaronder ook het wonderschone Lake Louise. Balen maar niets aan te doen. Gelukkig hebben we wel de beelden van de dashcam. Die zijn ook spectaculair. Na onze plek op de camping te hebben bekeken, zijn we naar het Radium Hotsprings zwembad geweest om daar even lekker te relaxen in water van 39gr.

Daarna konden we op de camping ook nog lekker in het zonnetje zitten. Het was nog steeds heerlijk weer.