Weer wachten.

Door Connie en Peter - 14-09-2019 05:17

12 september 2019.

Gistermiddag sloeg het weer om en is het gaan regenen. Dat is de hele avond en nacht doorgegaan. Vanmorgen regende het nog steeds behoorlijk door.

Omdat we vandaag Vancouver Island gaan verlaten en op tijd in Whistler willen aankomen, proberen we de ferry van 11:00 uur te halen. Van Campbell River naar Nanaimo is ongeveer 180 km. We gaan om 8:15 uur weg en komen om 10:30 uur aan bij de ferryhaven. Het  heeft de hele tijd geregend. Juist dat moment gaan ze boarden. We mogen naar rij 28. 5 minuten voor elf gaat onze rij rijden.. Tot vijf auto's voor het eind. Dan is de ferry vol en we kunnen dus niet mee.

De volgende vaart is om 13:15 uur. 2,5 uur wachten. Na een filmpje en wat breiwerk is die tijd ook zo weer om.

De overtocht duurt 1 uur en 35 minuten. We vervolgen onze weg naar Whistler in de regen. Onderweg staan we ongeveer een half uur stil vanwege een vrachtauto die had geprobeerd op de vangrail te klimmen. Om 17:45 uur hebben we de camper geparkeerd op een parkeerterrein in Whistler. Whistler is een ontzettend mooi stadje met een zeer gezellig centrum. Jammer dat wij hier alleen even zijn om wat te eten. Om 19:30 uur gaan we richting de camping bij Owl Creek. En ritje van ongeveer drie kwartier. We komen bij een donker bospad aan terwijl het nog steeds regent. En gaan eerst te voet het pad in om te kijken waar we uit komen. Het is opnieuw een compleet donker  bos met hier en daar een lege plek voor de camper. We halen de camper op en komen onderweg over een "verlaten" treinspoor. We zetten de camper om een plek en zitten net wanneer we worden opgeschrikt door een enorme toeter van een goederentrein die langs komt denderen. Het regent nog steeds en de vooruitzichten voor morgen zijn niet best. We moeten dan de langste afstand op 1 dag van de vakantie afleggen. 460 km. We zien het wel. Vandaag was wel behoorlijk vermoeiend.