Eindelijk in Canada!!!!!

Door familie van kuringen - 20-07-2010 15:51 Na 2 uur auto rijden, 3 uur wachten op schiphol en 9 uur en 25 minuten vliegen zijn we eindelijk in Canada. Op schiphol hadden we gezelschap van twee vogeltjes die binnen rond vlogen.. Na onze in eerste instantie redelijk gezonde lunche (voor Ivanka en Mam een quiche, voor pap twee sausijzenbroodjes en voor Thymara een broodje sla, tomaat en kaas, daarna namen Ivanka, Mam en thymara nog respectivelijk een MC flurry kitkat, versfruit, nog eenigsinds gezond en lion)vertrokken we naar de DM 11 (driemotorig vliegtuig) van KLM die ons naar Canada zou brengen.

In het vliegtuig hadden we vriendelijke en gezellige buren. Ivanka en Mam hadden een vrouwtje van iraneese afkomst die in Vacouver woont. Thymara en Pap hadden iemand uit Albanië die Italiaans en Russisch sprak en maar een klein bietje Engels. Nog minder dan Thymara. Maar ondanks dat waren onze primitieve gesprekken best gezellig. Tijdens de reis hadden we geen gebrek aan vermaak. Ook al had ik aan allerij vermaak thuis gedacht zodat ik me niet zou vervelen, was dat achteraf totaal overbodig. we hadden een schermpje in de stoel waarop je muziek kon luisteren, tv kon kijken, games spelen en films kijken, oohe enhe natuurlijk informatie over de vlucht van waar je bent en wat over de KLM zelf. Uiteindelijk hebben we allemaal film gekeken en Ivanka en Mam hebben nog wat spelletjes gedaan.

Wanneer we op het vliegveld aankwamen keken we met z'n drieën(pap natuurlijk niet wand die is Koewijt en Dubai gewend) onze ogen uit van hoe mooi het er wel niet was. overal beelden en water val achtige dingen, maar dat zie je wel op de foto.

Nadat we onze huur auto hadden opgehaalt, wat trouwens een ubber vette car is. Oke niet echt typisch Amerikaans waarop Ivanka en ik gehoopt hadden, maar oke. Dus met die supper vette bak gingen we op weg naar ons hotel. Vancouver lijkt echt op zo'n stad die je in Noord-Amerika verwacht, alleen zijn de flats wat lager dan bij de grote Amerikaanse steden. Nauw het hotel is klein, niet erg luxe en het licht down town.

Na onze spullen hier te hebben gedropt, zijn we de stad heel even in gegaan om wat te eten. We kwamen er achter dat er in Vancouver best wel wat bedelaars zitten( in de 500 m die we hebben af gelecht is er wel 3 keer om geld of zoiets gevraagd). Onderweg kwamen we de stoom klok tegen. Net de Big ban maar dan in het klein en dat ie werkt op stoom. Best cool.
Toen zijn we een pizzarestourantje binnen gestapt omdat Ivanka graag pizza wilde eten. Van de ober kregen we nog wat tips van wat we moesten doen in Vancouver. Hierna gingen we terug naar ons hotel om te slapen na een vermoeiende eerst dag.

Na dat was ons verhaal voor de eerste dag in het grote Canada ; )