fietsen en wasberen 1e volle dag vancouver

Door familie van kuringen - 21-07-2010 08:07 Het is dinsdag 20/7.
Na een nacht wat onwennig slapen, omdat het op een ander tijdstip is als gebruikelijk, gingen we voor ons eerste ontbijt in Canada. En hoe kan het ook anders, pancakes, donuts en cornflakes.
De pancakes gingen er goed in bij de dames.
Na wat informatie te hebben ingewonnen bij de receptie, besloten wij met de trolleybus naar Stanleypark te gaan. Lijn nr. 19 moest het zijn deze ging direct naar Stanleypark. In Stanleypark aangekomen vroegen we aan de chauffeur waar de fietsverhuur bedrijven zaten. Oh dan moesten we weer mee terug naar Denmarkstreet. En volgens de chauffeur moesten we niet meteen het bedrijf op de hoek nemen maar een verder op in de straat. Dat schild de helft van de prijs. Tja en we blijven toch nederlanders, geen cent te veel

Na een paar leuke mountainbikes te hebben uitgezocht, gaan we wat onwennig op pad in het drukke verkeer. Hoe zien hier de fietspaden eruit, nu gewoon een bord met een fiets erop op het pad geschilderd.
Ons eerste doel met de fiets is het aquarium met de ballucha's bezoeken. Dit hadden we al snel gevonden.
Een aquarium met zeer uitzondelijk en grote vissen. Thymara was niet bij de otters weg te slaan.
Het park is zeer educatief en netjes. Na zo'n 4 uur in het aquarium te hebben doorgebracht weer terug
naar de fietsen en op naar het volgende doel, de totempalen.

Hier stonden ook een paar mooie exemplaren bij. We zijn op de moutainbike het hele stanleypark langs de waterlinie rondgefietst, zelfs onder de canadese golden gatebridge door. Het is een hele mooie manier om het stanleypark te verkennen, want je kunt zo overal stoppen om te genieten van de natuur en het uitzicht. Hierna zijn de binnenpaden van het park aan de beurt en kun je leuk tussen de hoge en grote bomen door fietsen.
Bij een meer zien we zelfs een wasberen familie op zeer korte afstand.
Op de terugweg om de fietsen in te leveren zitten we nog even op een bankje aan de lagoon, waar een zeer brutale eend ons de schoenen van de voeten probeert te pikken.

Voor de terugweg met de bus hadden we voldoende kleingeld verzameld omdat je dit gepast moet betalen. Maar tot onze grote verbazing zij de chauffeur, van welk land komen jullie, van Nederland.
Stap maar zo in ,rondje van de zaak zei hij.
Vlakbij het hotel zijn we uitgestapt en hebben nog een keer vrolijk naar de chauffeur gezwaaid.
Ook hebben we toen nog even een schitterend uitzicht vanuit een hoog gebouw over Vancouver meegepikt. Hier kon je 360 graden rond kijken nadat je met de lift aan de buitenzijde van het gebouw omhoog was gegaan.

Ons avondeten hebben we in een zeer bijzonder restaurant gedaan, daar stond zo waar een heel oude
treinwagon binnen.
Hierna zagen we al snel dat de energie van beide dames deze dag inmiddels ver op was en hebben we het bed in het hotel snel opgezocht om ons weer op te laden voor een volgende dag.

geschreven door Irma en geef de pen door aan Ivanka voor de volgende dag.