Je denkt dat gebeurt ons nooit en met sneeuw gevangen op de berg.

Door familie van kuringen - 01-08-2010 07:29
De vorige nacht was het laat geworden en dus daarom sliepen we lekker uit vandaag. Na het ontbijt en wat contact met het thuisfront vertrokken we naar onze eerste bestemming, Brandywine watervallen. Zeer prachtige watervallen met een even mooie omgeving. Deze waterval vormde een mooie regenboog. Daarnaast was er verderop een prachtig uitzicht over het bos en meer in een bergachtig landschap. Voordat we echter op deze beeldschone plek kwamen moesten we een treinrails over. En dus ook moesten oppassen voor treinrovers die jonge dames vastbinden op spoorrails.

Na deze kleine wandeling gingen we op weg naar Whistler Mountain en Blackcomb Mountain. We begonnen op Whistler Mountain waar we met een gondellift om hoog vertrokken naar de piek van deze berg. Toen we daar aankwamen keken we uit over een mooi, ietwat fries en redelijk besneeuwd berglandschap. Zo konden we in hartje zomer pret maken in de sneeuw. Zo zijn we een besneeuwd gedeelte van de berg op geklomen. Toen moesten we echter nog naar beneden. Helaas hadden we geen slee mee genomen in de  zomervakantie \. Dus hadden we een alternatief nodig. dit werd, na onze voeten te hebben geprobeerd, ons achterste. Zo zijn we daarop naar beneden gegleden.

Na ons speelkwartiertje in de sneeuw vertrokken we naar de gondellift die ons naar de piek van de andere berg zal brengen. Toepasselijk genaamd piek2piek. Een lift met een vrijenoverspanning van 3014 m en hoogt 423 m. Dus behoorlijke hoogt. In het gondeltje zaten wij met een lokaal stel en een stel uit Toronto dat hun bezocht. De lokale man had echter hoogte vrees(uhhhe). Dit leverde dus best grappige momenten onderweg op. Gelukkig hadden we de overkant gehaald. Daar wachtte een man van de bergwacht iedereen op en stuurde iedereen naar beneden omdat er storm op komst was. Wij echter als koppige Nederlanders moesten nog even binnen in het skihutje(eigenlijk bestwel groot gebouw met restaurant, koffiebar achtig iets en een winkeltje). Toen we dan wilde gaan kwamen we er achter dat de lift gesloten was omdat de storm in de lift in kon slaan. Wij nog even met de berg wacht gepraat en nog wat buiten gekeken en vervolgens als nette mensen binnen in het gebouw gaan zitten. Daar zagen we de storm van dicht bij. Een inslag was zelfs heel dicht bij. De knal was zo hard dat veel mensen wat paniekerig reageerde en geschrokken opsprongen. Tijdens het wachte werden we goed verzorgd, we kregen gratis koeken, cake, koffie, hot choclate en op het eind zelfs pizza. Ondertuusen vermaakte een langs komende beer iedereen. Iedereen wilde een glimp van hem opvangen en stonden we met onze neus tegen het raam gedrukt. Ondertussen werden mensen met auto’s naar beneden gereden. Maar na een uur of anderhalf uur kon de lift weer draaien en de gestrande bezoekers naar beneden vervoeren. Onderweg zagen we nog iets van een blusbrigade een boom na blussen waar een bliksem schicht was ingeslagen. Maar zo kwamen we veilig beneden en hadden we 183 dollar een geweldig amusementsprogramma en avondeten.

Geschreven door Thymara

En groetjes van de Familie van Kuringen die weer een avondtuur in Canada achter de rug heeft!!!!!!