Wells Gray park

Door familie van kuringen - 03-08-2010 07:45

Rond half 8 worden we wakker  in onze camper. We hebben de nacht doorgebracht op de picknickplaats bij het Thompson River campground. Dit was met goedkeuring van de kampbeheerder. Er stonden meerdere campers die geen overnachtingsplaats hadden kunnen vinden in verband met een  nationale dag in Britch Columbia. Als we met ons slaaphoofd de camper uitvallen omdat er een grote steen voor de deur ligt hebben we uitzicht over de Thompson River en het bos erbij en de eekhoorntjes die ook al wakker zijn. Aan de overzijde van de oever zien we soms door de bomen heen weer zo’n enorme lange trein voorbij komen. Na het ontbijt in de buitenlucht rijden we om 9 uur aan naar het Wells Gray park wat vandaag op het programma staat. Bij het info-centrum stoppen we even voor een plattegrond. Daar raakt Joop in gesprek met de eigenaar  van de camper die naast ons staat. Een zeer typisch persoon. Hoed op met daaronder een grote donkere krullenbos, ongeschoren en oversized shirt en short. Een hond ligt naast hem en in een kleinere en wat verwaarloosde uitziende camper zitten 5 tot 6 kinderen. Hij is met zijn kinderen en hond al 3 weken onderweg vanaf Toronto om iets van Canada te zien. Hij blijft maar praten tegen Joop, maar we kunnen ons uiteindelijk los maken van hem en gaan op weg het park in om de 3 meest spectaculaire watervallen te bekijken. In de eerste instantie zien de kinderen dit niet zo zitten, maar als ze de watervallen zien is het toch wel WOUW, en worden er weer tig foto’s gemaakt ( handig dit digitale foto tijdperk ). Na de laatste waterval passen we ons plan aan omdat de weg naar clearwaterlake en greffelweg is met de nodige kuilen en we weten niet of het servies in de camper dit zal overleven en het nog ongeveer 20 km is. Dit betekend dat we op z’n minst 1 uur nodig hebben om er te komen.  Ondertussen is het ook wat gaan regen en horen we in de verte gerommel. Na de lunch, een zelf gemaakte tosti, toch handig een huis op wielen, gaan we richting de buffalo/paarden ranch. Daar aangekomen komen er inmiddels dikke vette regendruppels uit de hemel, maar dat weerhoudt onze paardenliefhebber niet om deze dieren te knuffelen. Het wordt weer tijd om een camp plaats voor de nacht te zoeken en dit keer is onze keuze gevallen op een campground aan een meer.  Het Dutch lake bij Clear Water. Als we de bestemming bereiken komt de regen wel met heel veel dikke grote druppels uit de hemel. Maar er is gelukkig plaats op de camping. Eerst nog maar even onze voorraad in de plaatselijke supermarkt aanvullen zodat we in ons huis op wielen, met uitzicht over het meer, de avondmaaltijd kunnen maken. En natuurlijk de plannen voor morgen doornemen.