4e dag schipper mag ik overvaren

Door familie van kuringen - 23-07-2010 07:52

Onze dag begon zoals gewoonlijk weer vroeg toen er een om 6 uur al wakker was en hulp nodig had

Bij het opstarten van internet. Daardoor had Ivanka geluk om nog even met het vriendje te chatten.

Gedurende de dag wordt er door de dames regelmatig gekeken naar de sms berichten van het thuisfront.

Na het gebruikelijke ontbijt met pancakes konden we een kwartier voor planning vertrekken.

Dit nadat iemand van het hotel onze auto had voor gereden. We voelde ons net VIP,s

De route naar de ferries was makkelijk te vinden en we kwamen 1 ½ uur voor tijd aan.

Omdat het niet druk was konden we 1 uur eerder met de boot mee als dat we gereserveerd hadden.

Na wat verkenning op de boot hebben we de meeste tijd doorgebracht op het voordek met uitwaaien en genieten van het mooie uitzicht.

Plotseling doken er twee zeehondjes voor de boot op, dit was een leuke opwarmer voor het grote

Werk, de whale-watching die nog in de planning staat. Aangekomen op Vancouver Island zette we onze route voort met behulp van plattegrondjes verzameld op de boot en zonder Tom-Tom.

Na een lunch bij de grote M hebben we een bezoek gebracht aan Craigdarroch Castle. Een enorm

Landhuis met een indrukwekkende hal en trappenhuis. In dit castle is heel veel hout gebruikt voor

Trappen wanden en plafont. Hierna werd het tijd om ons hotel te gaan zoeken, en ook dit konden

We makkelijk vinden met de kaartjes. Na inspectie van de kamer en het installeren hebben we een

Reservering gemaakt voor een tour de volgende dag om 10 uur met een zodiacboot om de Orka’s

Te gaan spotten. Voor het avondeten zijn we nog even naar het centrum en de haven van Victoria

Gegaan. Deze stad bevalt ons beter dan Vancouver. Om 22 uur zijn we weer terug bij ons hotel

En merken dat bij ieder van ons de luikjes langzaam dicht vallen. Welterusten en tot het verslag van morgen.