Een dag met verwachtingen

Door familie van kuringen - 29-07-2010 07:33
Vandaag hebben een keer uitgeslapen in onze lodge bij Telegraphe cove, want het kost toch wat energie al die indrukken en het reizen .De tour op zee is pas om 13 uur dus we hebben de tijd. Na ons ontbijt/brunch in het huisje zijn we rustig naar het eind van de dog gelopen waar het kantoortje van de tour zit .Op onze weg daar naar toe hebben we even in de pub kunnen kijken omdat deze leeg was,want onder de 18 na je ID te hebben getoond kom je hier echt niet in een pub binnen. Na het aanmelden was het even wachten in het zonnetje. Onze beiden dames keken uit over het water van de haven en bemerkte al snel dat er kleine spring visjes zaten die regelmatig een stukje uit het water sprongen. Thymara gaf ze de naam kangaroe visjes. Ook zie jein de haven dat er op verschillende plaatsen iets gemaakt is waar ter plekke de vis die gevangen is schoon gemaakt wordt. Deze vissen , vaak zalm, zijn bijna een meter lang. Af en toe vinden de dames het wel een beetje een luguber gezicht omdat de ingewanden en bloed en andere overbodige dingen via een gootje terug de zee in gaat. Voer voor andere dieren.
Om 12.45 uur gaan we aan boord van de boot en laten we telegraphe cove achter ons. Jammer genoeg zien we tijdens deze 3 ½ uur duurende tocht niet waar we eigenlijk voor kwamen. Dat is de natuur die kun je niet dwingen. Wel hebben een Minki whale en zeehonden en zeeleeuwen gezien. Ook wat bruinvissen een zeearend met een nest met jongen en een hert op de oever. Terug op de wal zagen we er nogal verkleumd uit want deze keer waren we niet getransformeerd als marsmannetjes of spons bob. Na wat hot chocolate hebben het whale museum nog bekeken waar enorme skeletten van walvissen waren.
S’Avonds het dinner in het enige restaurant van deze plaats en onze avond rustig afgesloten met het schrijven van kaarten en natuurlijk niet te vergeten ons verslag, maar daar moeten jullie op wachten totdat we in Nanaimo zijn. Want in deze uithoek op het eiland is het moeizaam wat internet betreft.