18 September Grand Canyon

Door Peter den Houting - 21-09-2011 18:42

Na een best koude nacht ( wel perfect geslapen) weer lekker vroeg op gestaan. Na het ontbijt om ca 9:30 h richting de shuttle bus service gelopen.

Na ca 10 min kwam hij dan uiteindelijk en bracht ons naar de overstap naar de rim shuttle service. Bij de uitzichtpunten kun je alleen komen mbt de shuttle bus. Een perfect systeem. Elke 15 min rijd er een bus en als je een uitzichtpunt gehad hebt, wacht je even bij de halte en je stapt op de bus naar het volgende punt. In totaal zijn er 9 uitzichtpunten. Je kunt er ook voor kiezen op van punt naar punt te lopen. Dan loop je wel ca 12 km heen. Wij hebben dit afgewisseld. Af en toe met de bus en af en toe lopen.

De canyon blijft fantastisch mooi om te zien. Elk punt is weer anders en vooral al dat rode gesteente is schitterend. Weer veel foto’s gemaakt. We hadden overigens perfect weer. Ca 23 C en weinig wind en af en toe een wolkje. Wat wil je nog meer.

Nel noemde me duo penotti. Voorkant al hartstikke bruin en achterkant wit. Moet ik dus iets aan doen.

We vroegen ons af waar die glazen overhanging nu was, want die kwamen we dus nergens tegen. Na navragen bij de buschauffeur, bleek dat deze ca 250 mijl meer westelijk was en niet in dit park. Gaan we dus niet zien. Rond 14;30 h hadden we alle uitzichtpunten gehad. Nog ca 20 min met de bus terug en verder lopen naar de camping en genieten van een ijsje.

We hadden bij een walmart een mega spare rib gekocht (1,06 kg) hoewel hij hier baby spare rib heette. Die wilden we echt vanavond opeten. Dus briquetjes in de fir pit, maar aan krijgen ho maar. Hadden alleen wat oude kranten en geen aanmaakvloeistof, dus dat ging niet werken. Na 1,5 uur ploeteren en een opgebrande krant en tijdschrift verder, had ik zoiets van,: dan maar in de pan. We wilden ons toch niet laten kennen, dus rond 17:30 h naar de general store. Daar houtblokken, aanmaakstokjes, aanmaak vloeistof en lucifers gekocht. Voldoende om de hele grand canyon in de fik te steken, maar die spare rib gaan we opeten. De grote doos met lucifers, bleken vervolgens geen grote lucifers te zijn, maar een doos met 50 boekjes met lucifers. In de haast dus weer niet gelezen. Op de camping ( het ging al schemeren) de briquetjes weer in de fire pit gedaan, vloeistof er op en de fik er in. Toen duurde het nog bijna een uur voor ze echt goed heet waren. Uiteindelijk zaten we om 19:30 h te genieten van een zwaar bevochten spare rib, die alleszins het herhalen waard was. We kregen hem met moeite op.

Na de hele dag zon, waren we weer flink moe, dus zal wel weer niet laat worden. Morgen weer verder naar Coalmine canyon (soort van bryce canyon) en naar horse shoe bend. De camping wordt wahweap campground bij lake powell marina. Hier blijven we 4 nachten (al gereserveerd) en gaan we een boottocht maken op lake powell naar rainbow arch en een dag een foto-excursie naar antelope canyon maken. De derde dag wordt een rustdag.