dag 2: San Fransisco

Door Jan Witte - 20-05-2013 06:30

Na een nacht goed slapen, zijn we vanochtend op tijd opgestaan. Volgens mij ben ik in de afgelopen paar jaar nog nooit op zondag om half 8 uit mijn bed gekomen (in ieder geval niet vrijwillig en/of met een hele goede reden). In ieder geval lekker de tijd om even te ontbijten in het hotel en te verzinnen wat we gaan doen.

We besluiten om vanuit het hotel naar Chinatown te gaan. Op zich een leuk stuk van de stad met veel winkels die allerlei "Chinese" troep verkopen. Ook daar was het zondag want een hoop van de winkels waren dicht en dus was het niet heel spectaculair. Vanaf daar lopen we door naar de "cable cars" en het cable car museum. Leuk om te zien hoe het werkt (in Principe 4 grote motoren die een hele lange kabel door de stad heen trekken waardoor de karretjes bewegen.

Daarna zijn we met een cable car naar de kust toe gegaan om Fishermans Wharf en Pier 39 te bezoeken. Mooi stuk met allerlei leuke eettentjes, winkels en een grote groep Zeeleeuwen (die vooral veel ruzie maken over wie waar mag liggen...). Ondertussen komen we ook het bankje uit Forrest Gump (met de box of chocolates) tegen. En dus eerst maar eens een foto van Rosan gemaakt op het bankje

Omdat het toen tijd was om wat te eten zijn we naar de Bubba-Gump shrimping geweest. Bij het biertje mocht je je glas houden (dat snapte ik ook heel goed toen ik zag wat dat biertje kost: $12,50), nou ja in ieder geval een goed bierglas en het eten was ook erg lekker.

Na het eten hebben we nog wat door de stad gelopen, wat betekend dat je heel veel steile heuvels op en af moet. Uiteindelijk kwamen we uit bij Lombard Street bij "the Crookedest street", wat een weg is die steil naar beneden loopt en 8 haarspeldbochten heeft. Helaas kan ik de foto niet draaien maar dan houden jullie je hoofd maar scheef (of je draait hem zelf even ;-)).

Vanaf Lombard Street zijn we heuvel op heuvel af terug naar het hotel gewandeld. Kuitspier-stand op "aan" met andere woorden. Daarna nog wat gewinkeld rond "Union Square". Als je van je geld afwilt, moet dat hier makkelijk lukken! Roos heeft het bescheiden gehouden en een paar zwarte met witte stippen Vans gekocht (jeej!).

Nu hebben we net lekker een pizza gegeten in een zaakje tegenover het hotel. De voeten wilden niet verder. Was superlekker! Morgen staat Alcatraz en de Golden Gate op het programma, maar eerst slapen...zzzz....

Connie 20-05-2013 11:04 {{button-12154}}

Wordt het fietsen over de golden categorie bridge?

Connie 20-05-2013 11:05 {{button-12155}}

Ik bedoelde golden cate bridge.

ma 20-05-2013 11:47 {{button-12158}}

Hoi, leuk om jullie zo te volgen en de foto s te bekijken.Wat een mooi kadootje op de foto, is zeker voor mij Ha Ha.
Dat wordt sjouwen op de terugweg Jan.

xxxx van Pa en Mij

Anne en Dirk 20-05-2013 11:53 {{button-12159}}

Hallo hallo,

Mama had ook weer even een blond momentje met haar cadeautje op het Forest Gump bankje, hahaha! Wij hebben er in ieder geval hartelijk om gelachen.

Dat bierglas is zeker een cadeautje voor Dirk? Vindt ie leuk :)!

Heel veel plezier nog!

Annelou 20-05-2013 13:39 {{button-12161}}

Hoii wereldreizigers!

Wat leuk om zo te lezen wat jullie allemaal doen! Het Forrest Gump-bankje kan iig van de bucket-list af, haha! Pff.. Met 12,50 voor een biertje hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken dat je dronken wordt, hihi..

Have fun honeys! :)

Xx

Ma 20-05-2013 14:05 {{button-12162}}

Ze denken hier dat ik blond ben, maar het was een stille hint naar een prachtig, lekker cadeau voor de bloemenverzorgster.
En als Roos de eerste dag al weer geld uitgeeft bij het shoppen, dan is het sjouwen voor Jantje. leuk hoor Roos stipjes Vans

Cora 20-05-2013 17:58 {{button-12167}}

Ha Jan en Rosan,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Het weer ziet er beter uit dan hier, dus das mooi! Ben benieuwd wat jullie van Alcatraz vinden, lijkt me best indrukwekkend.

Geniet ervan samen!

Rebecca 20-05-2013 21:52 {{button-12172}}

Wat een heerlijk weer hebben jullie zeg!
Dat gele shirtje komt me bekend voor Roos ;)
Leuk dat we jullie reis zo kunnen volgen!
Liefs Joran & Rebec

Marielle 20-05-2013 23:23 {{button-12174}}

Jeej! Stipjes vans! Kun je daar goed inlopen Roos!