Boston

Door B. Belder - 11-08-2014 21:42

Dag 1:
Vandaag staat de laatste echt lange dag aan de oostkust op het programma. Eerst lekker ontbijten in het hotel. Ze hebben allemaal lekkere dingen dus we zitten goed vol. We zouden ongeveer 6,5 uur aan het rijden zijn maar als we in de auto de TomTom instellen zien we dat we er maar 5,5 uur over doen, dat gaat lekker snel. Eerste stelden we steeds in dat we tolwegen wilden vermijden maar nu niet meer, dit gaat vaak een stuk sneller en de tolwegen zijn ook helemaal niet zo duur.
Het eerste stuk in de staat New York rijden we allemaal door kleine dorpjes heen. Super leuk om het echte leven zo te zien. Het is zaterdag dus er zijn een hoop garage sales en yard sales aan de gang. Leuk om dit eens in het echt te zien. Veel is er bij de meeste mensen niet te koop maar een man heeft een moving sale en zijn schuur staat en hangt helemaal vol met de leukste dingen. Hij heeft echt van alles en vooral leuke dingen. We zeggen dat we het niet allemaal mee kunnen nemen omdat we uit Nederland komen maar daar heeft hij de UPS als oplossing voor. We kunnen niet zo ver de schuur in omdat alles nog vol staat. Hij is eerst nog 3 dagen aan het graven voor alles eruit is maar om het te zien is al leuk. Hij heeft een hoop nummerborden maar niet wat wij nog zoeken. Jammer hoor. Hij heeft wel oude honkballen maar hij weet niet precies waar. Dus laten we het maar zo.
De tolwegen zijn hier niet zo spannend. Langs de weg is weinig te zien en je kunt er ook bijna niet meer af. Er zit bij elke rustplek alleen een McDonald's en een tankstation dus gaan we er maar even af om ergens anders te eten. We eindigen bij een Wendy's net als op het vliegveld. Lekker. Naast de Wendy's zit een Cracker Barrel. Dit hadden we al vaker gezien als restaurant maar hier zit een winkeltje bij met allemaal oud snoep en van alles en nog wat. Eigenlijk een soort Dille en Kamille maar dan wel minder leuk. Hier hebben ze wel leuke snoeppompoentjes voor Halloween. Die moeten natuurlijk mee.
We zien heel veel borden met New York City, we rijden zelfs even op dezelfde afslag. Maar helaas nog een paar dagen wachten.
Boston heeft geen hoge gebouwen en het is ook niet zo druk om te stad in te komen. Uiteindelijk zitten we in de verkeerde straat, maar wel midden in de stad. Als we via de TomTom echt de naam van het hotel intoetsen zit het nog 10 minuten verderop. Blijkt dat er 5 dezelfde straten zijn in Boston. Dat is dan ook weer niet zo handig. Het hotel ligt wel wat buiten het centrum, dit is wel jammer en ook de eerste keer. Maar het is een mooi hotel met een lekker bed en parkeergelegenheid. Voor 12 dollar per dag mogen we hier staan. Dit wordt vast een groot verschil met New York.
In de buurt zit een antiekwinkel waar we even gaan kijken voor de laatste nummerborden. We vinden ze wel maar ze zijn wel oud. Je moet ze wel als paar kopen dus nu hebben we er 4. Maar dan hebben we ze in ieder geval wel. Ook zonde als je weggaat met 2 staten te weinig. Verder hebben ze nog leuke filmrollen en blikken maar daar kunnen we zo snel de prijs niet van vinden.
We zijn met de auto dus tikken nog even snel een lekker restaurant in op de TomTom. We gaan eten bij de Applebee's. Daar hebben ze heerlijk eten. Robin neemt de spareribs en Birgit kip. Het restaurant ligt bij een soort mall. Ze hebben ook een winkel die Party City heet waar ze allerlei feestartikelen verkopen. Bordjes, bekers, slingers, ballonnen, servetten, inpakpapier, leuke zakjes, snoep en noem maar op. Super leuk natuurlijk. Birgit koopt nog wat kleine zakjes. Dan rijden we terug naar de kamer. We hebben geen internet dus lekker de Big Bang Theory kijken, helaas wel oude afleveringen maar we hadden al 3 weken de televisie niet aan gehad. Ook moeten we even wat dingen wassen. De badkamer hangt nu vol met spullen om te drogen.

Dag 2:
Vandaag slapen we lekker uit. We ontbijten wat in het hotel maar dit is niet veel soeps. Daarna nemen we de metro naar het centrum. Als we bij het metrostation uitstappen staan we gelijk bij de eerste halte van de hop on trolley. Dat vinden we toch wel heel erg makkelijk.
De eerste ronde rijden we helemaal. Het duurt niet zo lang, in ongeveer 50 minuten doen we een rondje. Daarna stappen we uit bij een plek waar ze behalve geschiedenis ook wat eten hebben. Het is weer een grote hal met allerlei verschillende soorten eten. Robin neemt een Philly Cheesesteak sandwicht en Birgit pasta met meatballs. Als toetje nog een chocoladekoekje en kokosmakroon Heerlijk! We lopen nog wat rond en stappen dan weer in de bus.
Er is wel heel veel geschiedenis hier begonnen in Boston. Eigenlijk wisten we daar nog niet eens zoveel van. Leuk om van de gidsen de verhalen te horen. Deze gidsen rijden de bus ook zelf. Ze moeten dus extra goed opletten. Er is wel veel verschil tussen de verschillende gidsen. De een zat te zeuren dat je goed moest luisteren en een ander maakte veel meer grappen.
We gaan met de metro weer terug naar het hotel. We eten in de avond weer bij Applebee's omdat er niet zoveel in de buurt zit. Birgit neemt tilapia en Robin neemt weer spareribs want die waren wel erg lekker. Dan nog een lekker toetje; triple chocolate meltdown en strawberry cheesecake shooter. Mmmm. Voor we gaan eten stroomt de wc nog over, maar die is netjes gemaakt als we terugkomen. Toch wel fijn hoor met je eigen auto rondrijden. Nu kunnen we ten minste zelf lekker kiezen waar we gaan eten in plaats van in het hotel.
Je merkt wel dat we dicht bij de oceaan zitten want je ruikt hem zodra je buiten bent bij het hotel.
We gaan een beetje op tijd slapen want morgen gaan we naar New York City!

Aantal foto's: 2080 (en 74 op de kleine)