Maandag 18 juli - Lake Powell

Door Reisverslag West-Canada - 19-07-2016 08:52

Vanochtend wakker ge-appt door iemand van het werk. Dus op tijd wakker…Gelijk maar even gecheckt hoe we nou toch internet verbinding via de laptop kunnen krijgen (was gisteravond niet gelukt). En ja, uiteindelijk lukt het. Snel alle verslagen (waarvan de laatste eigenlijk nog een ruwe versie is) ge-upload. Een vijftal foto’s lukt ook en dan is het weer over en uit. Vanavond maar weer even kijken. Lekkere douches hier! Lekker ontbijten en dan weer alles achter slot en grendel. We gaan weer en route vandaag. Page staat op het programma, een rit van zo’n 2,5 uur. Eerst even langs de supermarkt want water drinken we veel. We worden steeds handiger in het opruimen van spullen. We hebben een grote camper maar 5 volwassenen creëren veel rommel……  Wat ook zeker even gezegd moet worden; wat heeft Koen de reis goed voorbereid!! Een map met alle dagen beschreven waar we zijn (camping), bevestiging van de reservering, wat er te bekijken valt en een aantal tours al geboekt. Onderweg rijden we nog even langs de Antilope kloven; het is hier echt zo druk dat we verder rijden. De koelkast knalt op een gegeven moment tijdens het rijden nog open; en de mousserend rosé wordt de camper in gekatapulteerd. Wat een bende. Alles is kleverig en plakt…. Als we later naar het plafond kijken zitten daar ook nog allemaal spetters. We kijken wel even bij het hoefijzer. Een fascinerende rotspartij met water erom heen, en weer kliffen zoals we die ook in de Grand Canyon hebben gezien. Het begint wat te druppen en de luchten zijn dreigend. Gelukkig zet het niet echt door. We lopen weer terug naar de camper; heen was het dalen nu is het klimmen. Het valt mee hoor, maar in de zon is stekend warm. Bij de ingang wordt ook gezegd dat elke persoon een flesje water bij zich moet hebben, een pet op het hoofd, stevige schoenen; geen slippers en sandalen. We moeten daarnaast opletten voor snel wisselende weersomstandigheden.

Nu op weg naar onze volgende camping. We melden ons aan, zoeken onze – dit keer weer – Non Hook-Up plaats op. We zetten de generator even aan om spullen op te laden en eten even wat. Daarna hebben we nog net tijd voor een duik in Lake Powell (Wypya Beach) en daarna op zoek naar waar de boot vertrekt. Koen heeft een boottocht geregeld op het Lake Powell. We hebben nog net een plekje op het bovendek op de kist met de zwemvesten. We varen over het Lake Powell en verstaan de uitleg niet helemaal goed. Lake Powell is al heel lang een grote bron van de watervoorziening in Californië. Er wordt verteld dat er vroeger veel Navajo’s hebben geleefd die in grote getale al lopend naar Mexico verbannen zijn : de zogenaamde black route. Verder zien we een elektriciteitscentrale waar veel energie wordt opgewekt. Het is een beetje bewolkt en af en toe druppelt het. We zitten heerlijk op het achterdek en genieten van de wind in de haren. Af en toe zet ons bootje flink de vaart erin. De hele tocht duurt toch bijna 3 uur. Koen is wat teleurgesteld, hij had zich er meer van voorgesteld. Wij vonden de tocht ook niet echt spectaculair na alles wat we inmiddels al gezien hebben; toch is het heerlijk om ook even gevaren te hebben. En dat het niet zo warm is vinden we allemaal niet zo erg. We willen ter plekke wat eten, dat restaurant is echter aardig geprijsd en we moeten nog minstens een uur wachten voordat er een tafel vrij is. Dat wordt wat eten bij de camper. Teruglopend komen we nog langs een hamburger / pizza tent; meer onze stijl. We zitten er prima, zien de ondergaande zon en ondertussen wordt er muziek uit de jaren 60 gedraaid. Het is inmiddels weer donker; weer een kunstje om de camping terug te vinden en daarna de camper. Natuurlijk lukt het. We zitten nog even buiten aan de picknicktafel, Koen en de kinderen spelen een spelletje Toepen en ik schrijf weer aan dit verslag We hebben nog steeds geen kaars, dus we doen het met het licht van de zaklamp en van de mobiel. Het wordt steeds rustiger op de camping (iedereen slaapt) dus het internet is goed!! Snel de verslagen uploaden en diverse foto’s! De foto’s van vandaag volgen morgen. Welterusten allemaal, het was weer een mooie dag.