Dag 13: Lake Powell - Monument Vally ( ca. 200 km, 2,5 uur)

Door De Huismannetjes - 04-08-2016 07:01

Na een lekker ontbijtje in de camper (buiten was het al te warm om te ontbijten) rond half 9 vertrokken. Als eerste in Page getankt en boodschappen gedaan bij de Wallmart. Daarna doorgereden naar Antelope Canyon waar we om 11.20 uur een tour geboekt hadden. Na het betalen van $32 mochten we het terrein oprijden om de camper te parkeren. Netjes op tijd werden we opgehaald voor de tour. Ons groepje bestond uit 15 personen. Eerst moesten we een stuk over een gravel/rotspad lopen tot we bij de ingang van de Canyon waren. Via het afdalen van 5 trappen, waarvan er 3 best steil waren, kwamen we onderin de Canyon terecht. Het is niet te beschrijven hoe prachtig het was. Onze gids legde per telefoon precies uit welke instellingen je moest gebruiken voor de mooiste foto’s. Onderweg maakte hij ook op de bijzonderste plekken een foto met ieder van ons toestel. Als laatste heeft hij nog een groepsfoto van ons gemaakt. We liepen door de Canyon over kleine trapjes, dan weer door nauwe steegjes en onderweg werden we steeds verrast door de prachtige beelden. Uiteindelijk zagen we na ruim een uur het daglicht weer. Het was een ervaring om nooit meer te vergeten!

Terug in de camper gelijk de generator aangezet om de airco aan te kunnen zetten. In de camper geluncht voor we weer op pad gingen voor het 2e deel van de reis. Op naar Monument Vally! Onderweg reden we door een prachtig landschap. In de verte zagen we al donkere wolken en regende het. Vlak voordat het begon te regenen, merkte Dave dat de ruitenwissers het niet deden. Niet zo fijn als het regent. De eerste druppels waren nog te doen maar toen het harder regende zagen we bijna niks meer en volgden we de achterlichten van de camper van Roel en Michal. Via de walkie-talkie (die deze reis al veel zijn gebruikt) zochten we contact en zijn we bij de eerste mogelijkheid gestopt. Met de handleiding van de camper erbij en het technische oog van Dave bleek dat er een zekering niet goed zat. Na het omdraaien van de zekering deden de ruitenwissers het weer. Gelukkig maar want onderweg hadden we nog veel regen. Bij aankomst in Monument Vally zagen we het prachtige landschap waar Monument Vally om bekend staat. We reden ook langs het  hotel waar we 16 jaar geleden hebben overnacht.

Aangekomen op de camping zijn de kinderen gelijk gaan zwemmen. We staan met de 2 campers achter elkaar op een prima plek tussen de roodgekleurde rotsen.

’s Avonds ging de barbecue weer aan. We zagen het al steeds donker worden en in de verte hoorden we onweer. De bui kwam dichterbij en net voordat we klaar waren, begon het flink te waaien. Snel de luifel ingedaan. De bui barstte los. In de camper hebben we 2 potjes Bingo gespeeld.

We gaan niet te laat naar bed want morgen om 7.45 uur hebben we een tour geboekt door Monument Vally. Hierover morgen dus meer (als de wifi meewerkt).