Dag 15: Capitol Reef / Torrey – Bryce Canyon (Ruby’s Inn RV Campground)(ca. 215 km, 3,5 uur rijden)

Door De Huismannetjes - 06-08-2016 17:53

Jeetje we hebben inderdaad een schitterende route gereden over Highway 12 van Capitol Reef naar Bryce Canyon. Ze hebben geen woord teveel gezegd dat dit een van de mooiste routes in Amerika is!

Eerst naar het begin van de dag. We hadden afgesproken om 9 uur te vertrekken van de Campground. Tussen 7 en 8 werd iedereen één voor één wakker en hebben we ons gewassen, aangekleed en hebben Koen en ik om 8 uur onze gisterenavond reeds bestelde muffins opgehaald bij the Office van de Campground en hebben we lekker ontbeten. Daarna het opruimen, afkoppelen, check of alle (dak)ramen dichtzitten ritueel en nadat we de walkietalkies hebben aangezet zijn de v10’s weer gestart voor de mooie reis. De V10’s werden eerst nog verwend met de duurste benzine die we tot nog toe hebben getankt, er ging voor ruim $100 in de tanks, maar dit was deze keer dan ook wel met 91 octaan in plaats van de 89 octaan benzine die we normaal tanken. Dit kwam omdat ze geen 89 octaan maar 88 of 91 octaan hadden, aangezien we behoorlijk door de bergen moesten, toch maar voor de 91 octaan gekozen.

Vervolgens de 12 opgeslagen en aan de route begonnen. Het was gelijk een klim naar 9600 feet (2.926 meter boven zeeniveau), ik denk van ongeveer 4000 feet (1.200 meter boven zeeniveau).

Onderweg zijn we meerdere keren bij uitzichtpunten gestopt om de mooie en indrukwekkende natuur nog beter op ons in te laten werken en natuurlijk om te proberen gelijk een en ander op beeld vast te leggen om te delen met jullie en als herinneringen voor later. Dat hebben die Amerikanen trouwens heel netjes gedaan, er zijn veel uitzichtpunten op dit soort wegen, bij de meeste staan ook borden met uitleg van wat je ziet en wat de natuur in dit gebied herbergt. Meestal zijn er ook ‘Rest rooms’ (toiletten).

Op een gegeven moment kwamen we op een stuk weg – wat de top van een bergrug bleek te zijn. Aan beide zijde van de weg keek je de afgrond in. Dus toch maar iets meer recht naar voren gekeken en even verderop de campers geparkeerd om deze ervaring vast te leggen. Ik heb trouwens het meeste van de route vandaag ook met de Gopro gefilmd (met een zuignap vastgemaakt aan de voorruit) en ik hoop dat ik hiermee iets leuks kan maken als we terug zijn.

We kwamen om ongeveer half één aan bij de Campground Ruby’s Inn die er ook weer mooi en verzorgd uitzag en we hadden ook weer twee plekjes naast elkaar. Toch wel fijn dat we als zo van tevoren hadden gereserveerd, daar hebben we nu helemaal geen omkijken meer naar. Koen had ongeveer binnen 1 minuut zijn zwembroek aan en de anderen volgden hem snel richting zwembad en de ouders hebben ondertussen de campers geïnstalleerd, een wasje gedraaid en de picknicktafels bij elkaar gezet zodat we gezellig met elkaar konden lunchen voordat we Bryce Canyon ingingen.

Na de lunch op de Bryce Canyon Shuttle bus gestapt die voor onze campground een halte had en waarmee we richting de uitstapplaatsen bij Bryce Canyon zijn gereden. We zijn uitgestapt bij Sunset Point en daar zijn de nodige foto’s en films gemaakt. Daarna zijn Roel, Michal, Isa, Jip, Merel en ik begonnen aan de Navajo loop trail van 2.2 km naar de bodem van de Canyon en weer terug naar boven uiteraard. Dit was in de afdeling nog een beetje glibberen omdat door regen de grond wat nat en ‘klei-ig’ was geworden, maar wederom een hoogtepunt deze reis. Het was wel een pittige trail omdat het redelijk stijl afdalen was en daarna ook weer omhoog, eigenlijk was het 1 kilometer naar beneden lopen, circa 200 meter op de grond van de canyon en daarna weer 1 kilometer naar boven. Maar we hebben het allemaal (in ons eigen tempo) volbracht!

Daarna zijn we terug gegaan naar de camping en heeft ieder gedaan waar hij of zij zin in had. Daarna zijn we gaan eten in het Ruby’s Inn restaurant (Dinnerbuffet) waar we dankbaar gebruik maakten van het internet om de nodige foto’s toe te voegen aan ons reisverslag.

Morgen vertrekken we naar Zion waar we twee dagen in het park zelf zullen verblijven, naar verwachting zonder internetverbinding. Reken dus de komende dagen niet op updates van de Huismannetjes, deze zullen over een paar dagen dan weer komen!

Groetjes van ons allemaal vanuit een schitterend stuk van de wereld, waar we meet z'n allen ontzettend van aan het genieten zijn!