Dag 16 Bryce Canyon - Zion National Park (ca. 215km, 2,5 uur rijden) / Dag 17 Zion National Park

Door De Huismannetjes - 08-08-2016 04:24

Op het gemak opgestaan, lekker ontbeten en daarna rond 11 uur vertrokken voor onze volgende rit naar Zion National Park. Hier staan we op camping Watchman, midden in Zion. De weg van Bryce Canyon naar Zion was een mooie route waarbij we vooral door een zeer groen landschap reden. Zeer afwisselend na alle rotspartijen van de afgelopen dagen. Langs de route stond een bord van een Duitse bakker in Orderville dus daar gestopt voor 2 heerlijke verse broden. We waren niet de enige die op dit idee waren gekomen. Over de prijs van het brood hebben we het maar niet, het smaakte heerlijk! Hierna nog de boodschappen gedaan bij de plaatselijke supermarkt. Is weer eens wat anders dan de Wallmart. Assortiment genoeg voor onze barbecue die avond. Daarna verder gereden naar Zion National Park. Bij de ingang de extra pas voor de tunnel gekocht. Een ranger regelt het verkeer daar omdat 2 Campers elkaar in de tunnel niet kunnen passeren. Betaal je dan wel 15 dollar voor maar dat wordt vast goed besteed in het park. De route vanaf de toegang tot de camping was adembenemend mooi. Veel groen, grote rode rotspartijen /bergen, rode wegen. Rond half 2 kwamen we op onze kampeerplek aan. We staan op een prachtige plek met een schitterend uitzicht. Eerst lekker geluncht waarna we op de shuttlebus het park in zijn gegaan voor een wandeling. We hebben de Upper Esmerald Pool trail gelopen, een aardige klim langs 3 watervallen. Sommige stukken best steil voor iemand met hoogtevrees maar we hebben het allemaal volbracht. Prachtige uitzichten van bovenaf. Na 2 uur waren we weer terug bij de shuttlebus en gingen we terug naar onze camping voor een heerlijke bbq. Met een mooi kampvuur en het roosteren van marshmallows sloten we alweer een mooie dag af.

De volgende ochtend vertrokken we rond 9 uur weer voor een nieuwe wandeltocht. Vanmorgen stond de wandeling The Narrows op het programma. Een mooie tocht langs de rivier die uiteindelijk daar ook eindigde, waar je de keuze had om door het water verder te lopen. Dit hebben we natuurlijk gedaan. Rond de middag waren we weer terug op de camping waar we lekker hebben geluncht. Na de lunch heeft ieder gezin zijn eigen plan getrokken. Dave is met Koen naar de Ranger Junior club gegaan waar Koen een echte Zion ranger is geworden door het afleggen van de eed (in het Engels). Ook heeft hij alles geleerd over de uil. Hij kan er nu alles over vertellen. Iris, Merel en ik zijn rondom de camper gebleven. Even relaxen met een boekje, WiFi vangen en een stukje langs de rivier wandelen. De familie Schrijvers heeft nog een extra wandeling in het park gemaakt. Om 18 uur hadden we weer met elkaar afgesproken in het park restaurant. Hier hebben we met elkaar gegeten (hamburgers met friet). Daarna weer terug naar de camping waar we nog gezellig met elkaar buiten hebben gezeten. Met kampvuur en marshmallows!

Morgen rijden we naar Las Vegas. Van de rust in Zion naar de hectiek van Las Vegas. Zin in!

Aart, Tineke, Yvonne en Maarten 08-08-2016 07:29 {{button-41715}}

Wat een overwinning voor je om die wandeling te maken. Was echt veel hoger dan de kast hoor.!😂
Nu naar Vegas. Zal een groot contrast zijn.
Fave fun.

Monique 08-08-2016 10:10 {{button-41729}}

Wat doen jullie een hoop indrukken op,
Echt een reis om nooit te vergeten!
En heerlijk om jullie mooie reisverslagen te lezen.
Morgen veel plezier in Vegas.
Lfs. Monique

Sylvia Ronald RoBin en Kim 08-08-2016 16:22 {{button-41743}}

Jullie worden sterren in BBQen.... Die uil verhalen horen wij graag bij thuiskomst. Waag nog even een gokje in Vegas je weet maar nooit. Geniet nog maar lekker even👍😘

Pa en ma 08-08-2016 17:02 {{button-41746}}

Vanmiddag met oma Gerry alle reisverslagen doorgenomen en de foto's van de afgelopen week. Moest af en toe wel lachen om de verhalen maar vindt het leuk om zo mee te leven net als wij! Met dat warme weer is het toch heerlijk om in het water te lopen.we kijken weer uit naar het volgende verslag wat een indruk zal geven van Las Vegas.liefs van ons drieën! 😀😘❤️

Mireille en Rob 10-08-2016 11:31 {{button-41851}}

Wat een mooie verhalen en mooie foto's! Ik liep even een paar dagen achter - slechte WiFi, tja herkenbaar?!- maar het klinkt echt als een super vakantie!