Dag 25 Santa Cruz - San Francisco (Roadbear), ca 2 uur rijden

Door De Huismannetjes - 17-08-2016 09:51

Rond half 8 vertrokken we voor onze laatste rit met de camper. We controleerden nog een keer alle kastjes en gingen op pad. In de ochtendspits van San Francisco met een beetje file, kwamen we net voor 10 uur bij Roadbear aan. Onze camper werd gecontroleerd en er werd gelijk een brief Sales achter de voorruit gelegd. "Onze" camper werd gelijk verkocht, we waren de laatste huurders. We namen met weemoed afscheid van onze camper, wat hebben we ervan genoten de afgelopen 3 weken. Bij de voorbereidingen hebben we lang getwijfeld tussen hotels of camper. Wat ben ik blij dat we voor een camper hebben gekozen. We vonden het allemaal fantastisch in de camper en op de campings. Een gevoel van vrijheid! We legden de spullen die we onderweg gekocht hadden bij Roadbear neer, zodat volgende campgasten die weer kunnen gebruiken. Denk hierbij aan plastic bakjes, afdruiprek, de bbq met bijbehorende tangen, waslijnen, knijpers en ga zomaar door. Michal zag dat de eerste spullen al gepakt werden. Altijd beter dan weggooien. Roadbear regelde 2 taxi's voor ons. Onze taxichauffeur reed als een gek, zat continu te bellen en was onverstaanbaar maar hij bracht ons gelukkig heelhuids naar ons hotel aan de Sutterstreet in San Francisco (The Kimpton - Buchanan. De Schrijvertjes arriveerden vrij snel achter ons en nadat we onze koffers alvast in bewaring hadden gegeven bij het hotel (omdat we nog niet op onze kamers konden) zijn we lopend vertrokken richting Union Square. Het plein in San Francisco waar Macy's, 5th Avenue, The Cheescake factory etc zitten. Daar even gekeken en een beetje geshopt. Toen bedachten we om naar Lombardstreet te lopen, de meest kronkeligste straat ter wereld, waar ook weer de nodige foto's werden gemaakt. De weg naar Lombardstreet was een pittige confrontatie met het bijzondere van San Francisco, de stad is gebouwd op 7 heuvels, die voelen als bergen!! En die zaten van de Panoramatrail nog in onze benen. Nadat we vervolgens weer terug waren gelopen naar ons hotel hebben we met elkaar afgesproken om vanaf nu het openbaar vervoer te gaan gebruiken.

We zijn aan het eind van de middag (met de bus deze keer!!) vertrokken richting een andere publiekstrekker, Fisherman's Wharf. Daar hebben we snel wat gegeten, want we moesten de boot halen van 18.30 uur naar....Alcatraz. De boot vaarde een extra rondje om het eiland waardoor we mooie foto's van de skyline van San Francisco en Alcatraz konden maken. We deden de Tour met koptelefoons op waarop in het Nederlands alles werd verteld. We zagen de cellen, de eetzaal, de doucheruimte etc. Het was opnieuw indrukwekkend, zeker ook voor de kinderen. Nadat de boot ons weer had terug gebracht zijn we met de cable car teruggegaan naar Union Square. Een belevenis op zich! Moet je gedaan hebben als je in San Francisco bent, dus dan doen wij dat. Het laatste stuk namen we de bus naar het hotel. Vermoeid maar weer met vele nieuwe indrukken vielen we in slaap.

Erik Jan 17-08-2016 09:55 {{button-42117}}

Mooi te lezen dat jullie zo genoten hebben van de vrijheid door met de camper te gaan.

Rien en Heleen 17-08-2016 10:12 {{button-42120}}

Dank voor al jullie leuke verhalen, ik zeg straks ook in je digitale fotoboek plaatsen, zo leuk! Een hele goeie thuisreis gewenst en plannen graag een date om nóg meer verhalen te horen en foto's te zien! Xxx

De " Buitens" 17-08-2016 19:49 {{button-42133}}

Het was heerlijk om jullie reisverhalen te volgen.

Xxx

Pa en ma 17-08-2016 22:39 {{button-42137}}

Het is ergens jammer dat deze mooie vakantie voorbij is. Het is zo leuk om 's morgens te kijken of er een bericht van jullie is! We zullen dat missen want thuis doe je dat natuurlijk niet en zie je elkaar vaak wat we gemist hebben! Goede vlucht en hopelijk een beetje slaap inhalen. Wat een mooie foto's van de fietstocht. Alleen misten we Paula met de helm op. 😍

Monique 18-08-2016 09:00 {{button-42150}}

Ik heb genoten om jullie mooie reis verhalen te lezen, dank hiervoor!
Hele fijne terug reis en thuis nog lang nagenieten.
Lfs. Monique

Gijs en Siny 20-08-2016 12:41 {{button-42238}}

genoten van jullie reis verhalen. volgen de keer weer met een camper op vakantie?