Dag 18 Zion National Park – Las Vegas (ca. 273 km, 3,5 uur rijden) & Dag 19 Las Vegas

Door De Huismannetjes - 11-08-2016 02:18

Om 9 uur vertrokken naar onze volgende bestemming Las Vegas. We reden eerst nog een stuk door het mooie park Zion en de aangrenzende dorpen. Alles was zo mooi groen. Daarna kwamen we op de I-15, een lange weg door een droog, kaal gebied. Na al het moois van de afgelopen dagen was dit een groot contrast. Maar ja, anders kom je niet in Vegas. En daar wilden we toch wel graag naar toe. Op een gegeven moment doemde Las Vegas voor ons op en zagen we de Stratosphere toren.. Hier zijn we 16 jaar geleden op geweest. We vervolgden onze weg naar de Wallmart dichtbij de camping waar we een paar boodschappen deden. Niet hele karren vol want we hadden al van tevoren bedacht dat we in Las Vegas gingen eten. Bij de voorbereidingen getwijfeld of we de camper bij een hotel op de “Strip” zouden neerzetten of op een camping iets er vandaan. We kozen voor het laatste en boekten Oasis RV Park. Wat een goede keuze was dat. Een prachtige camping met een heerlijk zwembad voor de kinderen (familiebad)’ apart bad voor volwassen en een spa. Bij aankomst zijn de kinderen gelijk gaan zwemmen. Het was heet in Vegas,rond 40 graden. Michal en ik hebben ons op de was gestort, droogt goed bij deze temperatuur, en tussendoor even afgekoeld in het zwembad. Dave en Roel zijn een auto gaan huren zodat we niet met onze camper richting de Strip hoefden. Dave kwam terug met een groene Kia die in eerste instantie door 4 gezinsleden (ik noem geen namen) werd afgekeurd op kleur en vorm. Maar hij was in ieder geval wel goed terug te vinden in de grote parkeergarages. En eigenlijk was het een prima auto, reed heerlijk en ook achterin genoeg ruimte voor de kinderen. Aan het eind van de middag reden we richting de “Strip” waar de kinderen hun ogen uit keken. We aten van het buffet in Treasure Island. Heerlijk eten met vooral heerlijke nagerechten (oa aardbeien met chocolade). Toen we weer buiten kwamen, was het donker en zag Las Vegas er heel anders uit. We liepen door meerdere hotels, keken naar de show in de fontein van het Belaggio, liepen door Parijs, Italië (Venetian) en keken naar entertainment op de “strip”. Op elke hoek van de straat kan je met een stripfiguur, schaars geklede dames etc. Op de foto (moet je wel voor betalen). Rond 12 uur waren we weer terug op de camping. Bij het openen van de deur zagen we een briefje zitten. We hadden tegen de camping regels in een waslijn gespannen. Dat mocht dus niet. Waslijn en was er alsnog afgehaald. Het was allemaal droog :).

De volgende ochtend stond shoppen in de outlet op het programma. De outlet zat op 5 minuten rijden van de camping. 150 Merken verzameld in een gebouw. De meiden vonden het fantastisch! Bij binnenkomst een foto van de plattegrond gemaakt en de winkels uitgezocht waar we naar toe wilden. Dave en Koen gingen samen op pad voor mannen dingen en ik ging met de melden op pad. Ook Roel en Michal gingen gesplitst op pad. Om half 1 spraken we af voor een gezamenlijke lunch en werden de eerste aankopen bekeken. Dave had voor iris een nieuwe (grotere)  koffer gekocht, bij de 2e vlucht was er een scheur in haar koffer gekomen. Na de lunch gingen de mannen richting de camping om lekker te zwemmen. De dames waren nog niet klaar en gingen weer op pad. Er werd veel kleding gekocht en voor beiden een mooie tas. Rond half 4 reed ik met de groene bolide de dames weer naar de camping waar ook wij verkoeling zochten bij het zwembad. Het was weer een hete dag in Vegas. Rond 6 uur reden we weer richting de “Strip” voor onze 2e avond Vegas. We liepen weer door hotels. Iris en Merel gingen in de Rollercoaster bovenop hotel NewYork wat best een pittige ervaring was maar heel gaaf. Koen waagde een gokje in een automaat voor kinderen maar helaas. We aten dit keer bij Mc Donalds. Daarna vervolgden we onze wandeltocht door Vegas maar we merkten dat onze benen/voeten al best veel hadden gelopen de afgelopen dagen. Michal, Roel en ik waagden nog een gokje bij Ceasers Palace waarbij Roel en ik onze inzet (2 en 1 dollar) verdubbelden. Helaas geen muntjes meer die uit de automaten komen rollen maar een voucher die je dan kan innen bij de kassier. Voor 2,67 hebben we dat natuurlijk gedaan 😀.  Roel en ik voelden ons echte gokkers en droomden al van grote bedragen die we zouden winnen. Het bleef bij een droom. Na een bezoek aan de M&M store van 4 verdiepingen, waar natuurlijk de nodige M&M’s werden gekocht, een laatste blik Op de hectiek van de “Strip” en de laatste foto’s gingen we terug naar de camping. Onze voeten wilden niet meer. De stappenteller op mijn telefoon gaf een record aan vandaag, bijna 30.000 stappen. Ik snap dat mijn voeten moe zijn. Rond 12 uur doken wij ons heerlijke bed in de camper in en keken stiekem toch een beetje uit naar de camping van morgen in Mammoth Lakes, rust in de natuur..  2 dagen Vegas was top!!!