Dag 26 en 27: San Francisco

Door De Huismannetjes - 18-08-2016 14:55

Vandaag stond het verder ontdekken van San Francisco op het programma. Na een goede nachtrust gingen we om 8.30 uur op pad. Om 10 uur hadden we een fietstocht over de Golden Gate brug geboekt. We gingen met de bus naar Hydestreet waar we eerst heerlijk ontbeten in een leuk café. Daarna naar Blazing Saddles waar we allemaal een fiets uitzochten, een mooie rooie helm opkregen en een stukje proef moesten fietsen om te testen of we konden remmen. Wij Nederlanders kunnen dat natuurlijk wel :). Daarna fietsten we een klein stukje naar het startpunt van onze tocht en begonnen we aan de route naar de Golden Gate brug. We maakten diverse stops onderweg waarbij onze gids Heather vol enthousiasme van alles vertelde. Het was een fantastische fietstocht waarbij een aantal van ons zelfs een walvis zag zwemmen onder de brug. Uiteindelijk kwamen we aan in Sausalito waar de Ferry ons weer terugbracht naar pier 39 in San Francisco.. Daar keken we naar de zeeleeuwen die lekker bij de pier op vlonders lagen te zonnen. We lunchten laat in de middag bij de pizzeria op de pier en kochten truien en vesten voor ’s avonds want we hadden kaartjes voor een baseball wedstrijd van de San Francisco Giants gekocht en ’s avonds koelt het hier nogal af. Na het inleveren van de fietsen gingen we met de bus naar het AT&T park, het stadion van de SF Giants. Onderweg zagen we al een hoop fans lopen, herkenbaar aan de zwart/oranje kleuren. In de fanshop kochten we voor de meiden een SF Giants baseball cap en kreeg Koen een zwaaihandschoen, we konden natuurlijk niet achter blijven. We genoten van de sfeer in het stadion, de Kisscam waarbij zelfs een huwelijksaanzoek werd gedaan en natuurlijk van de wedstrijd. Gaaf om een keer mee te maken. Helaas verloren de SF Giants met 4-3 van Pittsburgh. Maar ach, het is maar een spelletje ;). Na de wedstrijd gingen we met de tram en de bus terug naar het hotel voor onze laatste nacht in San Francisco.

De volgende ochtend ontbeten we in het hotel, propten we alles weer in de koffers (het paste maar net) en werden we om half 11 opgehaald door onze SuperShuttle Shuttle voor ons laatste ritje naar het vliegveld. SuperShuttle was een goeie tip van Nienke van Tiogatours, we hebben er in New York, Los Angeles en San Francisco gebruik van gemaakt en zijn zeer tevreden over hun dienstverlening (op tijd, goede prijs en ruime shuttles).

Nu ik dit schrijf, beginnen we aan de landing. Bijna weer thuis. Wat hebben we een fantastische reis gemaakt, bijna 4 weken weg maar we hadden allemaal nog wel langer willen blijven. Wat een prachtig land is Amerika met zoveel schoonheid aan natuur maar ook de gekkigheid van Las Vegas, Disney en zeker niet te vergeten New York. Zoveel gezien, zoveel gedaan en zoveel foto’s gemaakt. Bijzonder om deze reis samen gemaakt te hebben met Roel, Michal, Isa en Jip, een ervaring om nooit meer te vergeten. Wat hebben we het gezellig gehad met elkaar. We hebben er allemaal enorm van genoten!!

Dit is het laatste reisverslag, we hopen dat jullie op deze manier een beetje hebben Meegenoten van onze reis door Amerika,

Hartelijke groet van Paula, Dave, Iris, Merel en Koen

Erik Jan 18-08-2016 14:59 {{button-42164}}

Welkom terug :-)

Erik Jan 18-08-2016 14:59 {{button-42165}}

Ik heb genoten van de verslagen.

Rien en Heleen 18-08-2016 15:02 {{button-42166}}

Fijn dat jullie weer veilig terug zijn, kletsen snel bij! X

De " Buitens" 18-08-2016 15:32 {{button-42167}}

Dank je wel voor de verslagen , was heel leuk om mee te genieten !!
Xxxx

Jelle, Linda, Roy en Owen 18-08-2016 15:35 {{button-42168}}

Wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad, nu begint de ( na ) pret van het maken van een fotoboek?

Ondertussen dat ik dit typ, is Koen net hier vol enthousiasme z'n vriend alles aan het vertellen😊

Fijn dat jullie er weer zijn!

Pa en ma 18-08-2016 16:06 {{button-42169}}

Het einde van een prachtige vakantie en wij werden steeds verrast met jullie enthousiaste verhalen wat de foto's ook duidelijk lieten zien! Toch wel blij dat de familie weer thuis is! Maandag begint voor iedereen weer het gewone ritme en jullie denken vast (helaas). Liefs 😘😘😘😘😘

Aart, Tineke, Yvonne en Maarten 18-08-2016 16:10 {{button-42170}}

Wat was het leuk om mee te genieten van jullie prachtige reis.

Sylvia Ronald RoBin en Kim 18-08-2016 16:52 {{button-42172}}

We hebben genoten van jullie reisverslagen en ook weer blij dat jullie weer veilig thuiskomen.
Tot snel

Mireille en Rob 18-08-2016 17:34 {{button-42175}}

De mooie verslagen maakten zeker dat we goed konden meegenieten! Mooie reis!

huib 18-08-2016 19:45 {{button-42177}}

Welkom terug. En jullie mogen vaker gaan, het was erg leuk om mee te lezen met jullie ervaringen, observaties en relativeringen!

Esther 19-08-2016 13:01 {{button-42204}}

Welcome home and see you soon!!!!

Jesca maassen 19-08-2016 22:28 {{button-42216}}

Dankjewel voor jouw mooie verslag. Ik heb ervan genoten. Volgend jaar gaan wij bijna de zelfde reis maken. Diverse tips heb ik uit jouw verslag overgenomen.