Dag 20 Las Vegas - Mammoth Lakes ( ca. 482 km, 6 uur rijden)

Door De Huismannetjes - 11-08-2016 18:09

Vandaag stond de langste rit van de vakantie op het programma. We besloten dan ook om rond 8 uur te vertrekken. Na nog een laatste blik op de prachtige camping vertrokken we. Het eerste gedeelte bestond uit rijden door de woestijn met een flinke zijwind waardoor Dave zijn handen goed aan het stuur moest houden. Omdat we met de camper niet door Death Vally mochten, reden we er omheen. We reden via de 168 een grijze weg op de kaart. Het werd een kronkelige, steile route met veel afdalingen door de bergen. Een prachtige route maar af en toe ook best spannend omdat je niet goed kon zien wat er na de bocht zat. En het was overal niet even breed. Koen werd er een beetje misselijk van en ook de dames Huisman vonden het niet allemaal even fijn. Maar mooi was het wel! Dave reed de camper van bocht naar bocht, van dip naar dip en genoot! We lunchten onderweg bij de camper waar je je bord goed moest vasthouden anders waaide het weg. Onderweg zijn we nog gestopt bij een Nederlandse bakker in Bischop waar we een lekker brood kochten. Daarna reden we door naar Mammoth Lakes. De eerste stop was bij Vons, een grote supermarkt waar we inkopen deden voor een paar dagen. Vanavond stond er bbq op de kaart. Bij de camping aangekomen, checkten we in en reden we naar onze plaats. Helaas nog geen rust in de natuur maar een grote parkeerplaats waar de ene na andere grote camper kwam staan waar een buggy uitkwam. Waarschijnlijk een evenement in de buurt. We maakten het zelf gezellig met een heerlijke bbq, het kampvuur met marshmallows en (helaas) de was. Het werd 's avonds best fris buiten dus vroeger dan anders gingen we de camper in. Was ook niet zo erg, we waren allemaal best moe van de reis en de dagen in Vegas.

Morgen rijden we naar Yosemite National Park, nu echt de natuur in. Waarschijnlijk 2 dagen zonder WiFi, echt even rust :).