Dag 9 Jackson - Yellowstone NP

Door Annemie en Jan - 14-09-2016 05:26

Zaterdag 10-09-2016

Om 6.00 uur loopt de wekker af, vandaag willen we om 8.00 uur vertrekken.  Douchen, ontbijten, koffers in de auto en klaar voor vertrek. De reis verloopt vlot om 10.30 uur zijn we bij de Old Faithful Area.

We hebben geluk om 10.55 uur begint de Old Faithful te spuiten......                                                    We besluiten de trail te lopen langs Geyser Hill naar de Morning Glory Pool. Wat een apart landschap het borrelt, pruttelt en spuit overal. Je loopt over houten borders waar je niet vanaf mag. Opeens zien we in het gras een coyote! Je komt ogen te kort. Als we bij de Grand Geyser komen begint deze te spuiten,  wat een geluk!!! Deze spuit tot wel 60 m hoog en deze keer in 2 bursts.We lopen verder, de Beauty Pool is ook heel apart van Orange naar geel naar gtoen/blauw.                         Ook de Grotto Geyser is aan het sputteren, net als zoveel geysers. Uiteindelijk komen we bij Morning Glory Pool. Ondanks dat ze aangeven dat hij niet meer zo mooi is ziet hij er prachtig uit...... heel groot van oranje naar geel en on het midden een diep blauw gat met turquoise water.

We lopen verder terug naar het beginpunt als Jan een bison spot ..... de eerste !!! Om 14.00 uur zijn we terug bij de auto. We besluiten om verder te rijden omdat ze voor maandag bewolking en regen voorspellen.

We gaan eerst naar Midway Geyser Basin.  Ook daar loop je over houten borders. Als eerste komen we bij de Excelsior Geyser, een bron met diep blauw water, dan bij de Grand Prismatic Spring, dit is de grootste hotspring  en zo mooi, die is niet de beschrijven!!                                             Daarna rijden we naar het Biscuit Basin, hier is de Sapphire Pool de mooiste, nog dieper blauw .....Prachtig!

Inmiddels is het 16.30 uur en besluiten we naar het Lake Yellowstone Hotel te rijden, ons hotel/cabin voor 3 nachten, het is toch nog 1,5 uur rijden. Blindelings vertrouwen we op de Tomtom. Onderweg zien we nog een bison,  stoppen we bij de Gibbon Falls en een mooi uitzichtpunt. We rijden over de top van Mount Washburn 3122 m hoog en dalen weer af. Opeens zegt de Tomtom eindpunt bereikt 😳 zitten we helemaal verkeerd. We zijn totaal de andere kant opgereden. Inmiddels is het 18.00 uur, ik on de stress Jan relaxed gewoon omkeren en terugrijden. Op de " terugweg "zien we nog een kudde bisons. Om 19.00 uur komen we bij het hotel aan pffffff. ........  Inchecken, eten en mijn verhaal opschrijven. We hebben zoveel gezien vandaag ongelofelijk. .....