Dag 17 Rapid City - Wind Cave NP - Cheyenne

Door Annemie en Jan - 19-09-2016 01:12

Zondag 18-09-2016

Blij dat we al in NY zijn geweest na de explosie in Manhattan/Chelsea. Ook wij hebben daar 2 weken geleden rondgelopen.

Vanmorgen vroeg uit de veren, om 6.00 uur opstaan, douchen, koffers in de auto en we vertrekken om 7.00 uur naar Wind Cave NP.             Hier ligt het grootste droge grottenstelsel ter wereld! We willen daar de Natural Entrance Tour doen, dit is een anderhalf uur durende wandeling door het uitgebreide grottenstelsel van het park. Aangezien deelname is op basis van first-come, first-served willen we er om 8.30 uur zijn. De tour begint om 9.00 uur en het is 1,5 rijden.                     Onderweg worden we nog getrakteerd op bisons en prairie Dogs.

We zijn op tijd voor de eerste tour en samen met een ranger dalen we af in de grotten. Het is fantastisch en lijkt totaal niet op de grotten waar we tot nu toe in geweest zijn. Er is 192 kilometer aan verkende grotdoorgangen, die we niet allemaal zullen zien haha. Bovendien bevat de grot 95 % van alle " boxwork-formaties " ( zie foto's ) ter wereld. Zo iets hebben we nog nooit gezien. We dalen via 300 trappen af tot 200 feet, hier is het midden deel van het grottenstelsel.       Al met al een goede keuze en het vroege opstaan waard 👍

Om 11.00 uur vertrekken we richting Cheyenne, vandaag is onze langste reisdag.  Vanaf Wind Cave NP dat toch al op de route lag is het nog 250 miles naar Cheyenne. Met een tussenstop in Luik voor koffie en een grote muffin komen we om 15.30 uur in Cheyenne aan bij ons hotel.                   Nu ff een paar uurtjes chillen, dan douchen en we hebben besloten om bij de Mexicaan te gaan eten.

Weer een goede keuze 👍heerlijk gegeten bij Guadalajara Family in Cheyenne, ik had Enchilada Trio met side dish beans and rice en Jan Polo Asado Burrito!

Beetje op tijd naar bed, we willen morgen vroeg op pad we gaan naar de Rockies 😉