Dag 12: Storm

Door Elbert, Anouk & Ivey - 21-06-2019 16:40

Rond 6:45 uur opgestaan, snel ff wat ontbeten, geen koffie helaas want de generator mocht nog niet aan. Op tijd dan maar naar kleine parkeerplaats rijden voor ochtendwandeling naar Delicate Arch. De parkeerplaats voor auto’s stond al propvol maar voor campers hadden ze apart parkeerterrein, daar waren er nog een paar vrij. Na wandelschoenen aangedaan te hebben en rugzak gepakt met voldoende water gingen we de zware tocht van 2,5 km enkele reis om 8:30 uur beginnen. Ivey zat heerlijk achterop bij mama en ik had de rugzak. Wandeling begon met 2 kleinere heuvels maar snel daarna een steil gedeelte omhoog. Na paar keer stoppen waren we dat stuk voorbij. Ivey wilde zelf even stappen dus uit rugzak en aan de hand toch flink stuk gelopen. Maar op gegeven moment ging ze terug achterop bij mama. Na nog een stuk hebben we de laatste 200 m gewisseld. En daar doemde na uur lopen opeens Delicate Arch op. Een schitterend gezicht weer, een arch die helemaal alleen stond zonder ook maar andere rotsen echt dicht in de buurt. Na wat selfie en normale foto’s ben ik nog door gelopen totdat ik daadwerkelijk onder arch stond. Anouk van afstand wat foto’s gemaakt. Nadat ik terug was bij Ivey en Anouk zijn we de wat gemakkelijker route naar beneden gelopen. Ik met Ivey dit keer en Anouk de rugzak. Wat was het op het laatst toch al weer warm. We waren rond 10:30 weer terug maar temperatuur was behoorlijk opgelopen, en dan toch nog mensen die dan juist tocht beginnen. Wij hebben lekker van airco genoten en besloten om naar “dichtbijzijnde” Canyonlands NP te rijden waar we rond 12:00 uur aankwamen. Wat een schitterende canyon, enorm diep en je kon 10-tallen kilometers ver kijken. Na weer wat foto’s naar Moab gereden. Onderweg in achteruitkijkspiegel begon er langzaam maar zeker donkere wolken te komen. Op de weg net voor Moab begon het stevig te waaien, goed sturen om camper in juiste baan te houden. En daar hoorden we sirenes en zwaailichten ons tegemoet komen. Eerst 1 auto maar snel gevolgd door nog eens 3 en nog eens 2. In Moab zelf reden er nog een paar allemaal in de richting waar wij vandaan kwamen. In Moab geparkeerd en we waren net wandelen toen er een storm opzette. Snel eerst beste tentje naar binnen, een Mexicaans restaurant. Ondertussen stormde het flink buiten en binnen viel verlichting uit. Na  minuut hoorde we generator draaien en kwam alles weer bij. Meteen daar heerlijk gegeten. Na eten was storm al weer voorbij en zijn we paar winkels in en uit gegaan. Rond 16 uur zijn we maar weer eens richting camper en camping gegaan. Daar was ons tafelkleed weg en zo’n 100 m verder in bosjes beland. Even buiten gezeten maar af en toe nog windvlagen dat stenen, waarmee we tafelkleed vast hadden gelegd, je om je oren vlogen. Naar binnen maar. Ik heb toch geprobeerd te BBQ-en en na paar pogingen toch gelukt. Heerlijk paar stukken vlees gebraden en toch maar binnen opgegeten. Vlak daarna Ivey gedoucht en op bed gelegd en wij potje gekaart. Wij zijn ondertussen zo moe dat we om 20:30 uur maar besloten naar bed te gaan. Morgen vertrekken we weer en gaan we naar Monument Valley. Daar weer bereik dus kunnen jullie de avonturen van afgelopen dagen lezen. Wij gaan nu onze ogen echt dicht doen. Tot snel.