Dag 16: De helikopter

Door Elbert, Anouk & Ivey - 25-06-2019 17:45

Na koude nacht werden we rond 6:15 uur wakker, een uur eerder dan de wekker zou af gaan. Zou het de spanning zijn dat we zo vroeg op waren, of door de kou. Misschien is het ons ritme wel. In elk geval zouden we na douchen en ontbijt richting airport gaan om vanuit daar zo’n 45 min over de canyon te vliegen. We kwamen aan en hadden beide gezonde spanning. Ivey zat naar helikopters te wijzen en daarna in de lucht rondjes te draaien met d’r vinger. Klokslag 10 uur werden we geroepen samen met 2 Spanjaarden. We zouden dus met z’n 5-en vliegen. Helaas mochten wij niet voorin vanwege Ivey die op schoot moest. Maar achterin had je ook perfect zicht. Iedereen kreeg koptelefoon op en konden zo praten met elkaar. Ivey zat verbaasd te kijken dat ze ons via dat rare ding op haar hoofd ons kon horen. We stegen op en vlogen eerst over bebost gebied. De piloot sprak wat met ons en zette een klein minuutje voor canyon prachtige muziek op. Toen was het zover, het beboste gebied stopte en vlogen over de klif de Grand Canyon in. Wat een prachtig gezicht. Onbeschrijfelijk hoe mooi. We hoorden via koptelefoon hoe de Grand Canyon was ontstaan en gevormd was en nog steeds wordt. We volgden stukje rivier en vlogen daarna over de om de noord kant van de Grand Canyon. Daar zagen we nog buffelo’s lopen op aanwijzen van piloot. Maar het was tijd om de Canyon weer over te steken om weer naar zuidkant te gaan. Al de verschillende lagen zag je perfect en de rivier stroomde onder ons door. Maar de 45 min waren zo goed als om dus we gingen terug. Ivey had trouwens alleen de eerste 10 minuten meegemaakt om vervolgens heerlijk te slapen. Terug op de grond moest ze wakker worden gemaakt om uit te stappen. In winkel hebben we nog foto van ons 3-tjes gekocht die was gemaakt net voordat we helikopter in gingen. We gingen terug naar camping met camper om vanuit daar de shuttlebus te nemen naar visitorscenter. Vanuit daar hebben we langs de canyon gelopen over de Rim trail, een geasfalteerd looppad wat goed te doen was met kinderwagen. Alleen Ivey heeft heel stuk zelf gelopen. Omdat het eigenlijk nu midden op dag was was het ontzettend warm dus na 3 kilometer van het pad af te wijken en via de marketvillage naar camping te lopen. Daar even gerelaxed. Toen kwamen buurtjes aangelopen en vroegen hoe het was. Nou echt fantastisch dus, we hebben onder genot van biertje zeker uur nog gepraat over beide USA trip tot nu toe. Zij maken de ronde net andersom. Komt dus goed uit, wat wij nog krijgen weten zij goede plekken en andersom ook. Nadat zij hun eigen camper gingen opzoeken hebben Ivey en Anouk nog gebruik gemaakt van buitendouche. Want we gingen vroeg eten en daarna naar uitzicht punt gaan met shuttlebus om zonsondergang te bekijken. De zon ging om 19:48 uur onder dus wilden er om 19 uur al zijn voor goede plek. Daar kwamen de buurtjes ook was erg gezellig, helaas was de zonsondergang niet zo mooi als gehoopt omdat het klein beetje bewolkt werd ondanks dat het de hele dag zonnig was en geen wolk in de lucht hing. Nadat zon geheel onder was de bus terug naar marketvilage om vanuit daar laatste stukje te lopen. Ivey direct naar bed, die had het prima volgehouden maar was nu wel echt moe. Wij hebben nog even gekaart onder genot van biertje en wijntje. En gaan nu echt naar bed. Morgen weer lange dag rijden. We kunnen veel over snelweg doen, dan zijn we binnen 3,5 uur in het warme/hete (42 graden) Needles. Maar we gaan heel veel over Route 66 rijden en dat is alleen met rijden al 5 uur zonder te stoppen. Maar vroeg aankomen hoeven we echt niet in 42 graden. Tot morgen, dan staat het verslag wel weer op tijd. Ik verwacht daar wel internet te hebben.