Dag 15: Canyons

Door Elbert, Anouk & Ivey - 24-06-2019 18:28

Vandaag bij tijds opgestaan omdat we ons om 7:45 uur moesten melden voor de Antelope Canyon Tour. Daar aangemeld konden we nog uur wachten voordat we in Jeeps naar 10 min verderop gelegen canyon te rijden. Er waren verschillende groepen en wij zaten met nog 6 anderen in de groep. Ons tourguide Leo zou ons door de canyon leiden en te zeggen waar we foto’s konden maken. De canyon zelf was zo’n 400m lang en in het begin zo’n 10 m breed maar verderop soms maar anderhalf. Hij legde uit hoe de canyon was ontstaan en nog steeds langzaam groeit. Toen was het onze beurt om de canyon in te gaan en legde uit hoe je de camera moest houden en welke instellingen je nodig had voor beste foto’s. Vaak maakte hij de foto’s met onze camera en iPhone omdat het soms ging om de juiste hoek te krijgen wat soms maar paar centimeter scheelde. De ene foto was nog mooier dan de andere. Ook zag je er weer figuren, personen en dieren in. Zoals de kaars, het hart maar ook Abraham Lincoln en beer en olifant tot aan de drakenoog. We hebben lang getwijfeld of we deze tour moesten doen, maar het was zijn geld dubbel en dwars waard. Schitterende foto’s heeft het opgeleverd om maar niet over herinneringen te spreken. Na de tour was het tijd om richting Grand Canyon te rijden maar eerst tussenstop bij Horseshoe bend. Een bocht die de Colorado rivier maakt in de vorm van een hoefijzer. Na 15 min lopen door mul zand doemde hij in diepte op. Wat een fantastisch gezicht was dat en dit was nog geen eens zo diep als wat we vandaag en morgen nog te zien krijgen. Na wat foto’s weer en selfies gingen we door het mulle zand weer terug naar camper. Het was ondertussen al bijna middaguur en moesten nog wat boodschappen doen dus bij eerst volgende grote supermarkt zouden we stoppen. Achteraf blijkt deze pas te liggen zo’n 300m vanaf de camping. Maar voordat we afranseling Canyon park inreden nog foto bij bord gemaakt van Grand Canyon National Park. Bij eerst mogelijke uitzichtpunt de auto geparkeerd en naar uitzichtpunt gelopen. Wauw!!!! Wat is dit groot, diep, mooi. Ik zelf ben er 18 jr geleden geweest maar het blijkt gigantisch indrukwekkend dat dit de natuur kan doen. In de diepte zag je de rivier stromen na vele foto’s weer doorgereden naar een ander uitzichtpunt. Grand View ook dat was geweldig, al had Ivey meer aandacht voor andere kindjes die in boompje klimden. En daarmee trok zij weer aandacht van Chinezen die van haar weer foto’s maakten. Maar het was nu echt tijd om supermarkt te vinden en naar camping te gaan. En inderdaad vlakbij de campings lag een grote supermarkt, daar wat vlees en groente vooral gekocht samen met wijn en bier. Rond 16 uur kwamen we op camping en na installeren zijn we nog rondje gaan lopen. Nog niet naar de canyon, dat doen we morgen. We hebben eerst Ivey lekker eten gegeven en op bed gegooid om vervolgens samen te eten met een wijntje erbij. We gaan zo lekker ons bedje al in want morgen gaan we iets erg spannends doen maar vooral gaaf. Een helikoptervlucht boven de Grand Canyon staat op de planning en daar willen we uitgerust voor zijn. Over die verhalen horen jullie zo snel mogelijk als we weer internetverbinding hebben want ja, we staan weer in een Nationaal Park zonder internet.

Nog een vraag voor jullie: Over een paar dagen zijn we vlakbij San Diego voor een volle dag. Deze dag is speciaal voor Ivey, alleen weten we nog niet zeker wat we willen doen. Wij denken aan 1: San Diego Zoo of 2: Seaworld. We horen over beiden goede verhalen dus wij weten het niet meer. Wat zou jullie keuze zijn om met onze kleine meid naartoe te gaan?

Jaco, Esmee en kids! 24-06-2019 18:55 {{button-57919}}

Hoi lieve Anouk,Elbert en natuurlijk onze vriendin Ivey!
Wat is het geweldig om elke dag jullie reis te morgen volgen! Jesse en Lize zeggen de Zoo, omdat ze dieren boven water leuker vinden dan onder water! Jaco en ik zouden het laten afhangen van het weer! Is het but weer of juist bloedheet dan lekker naar seaworld gaan dat is voornamelijk binnen is het lekker weer en goed uit te houden dan naar de Zoo!
Heel veel plezier en een hele dikke zoen voor Ivey van Anne fleur

Bertha 24-06-2019 19:05 {{button-57920}}

Hoi Anouk, Elbert en Ivey
Vanmorgen jammer geen verhaal en nu weer volop genoten van jullie belevenissen, heel mooi.
Ik heb geen ervaring met de Zoo, ik heb wel heel erg genoten van Seaworld, vond ik fantastisch.
Heel veel plezier weer verder.
Dikke kus xx

oma Loes 24-06-2019 20:13 {{button-57921}}

Hoi lieve kinderen en kleinkind,
blij weer een mooi verslag te ontvangen. Je mist het toch, al weet ik dat jullie niet overal internet hebben.
Voor Ivey denk ik dat de Zoo het leukste is. Ze herkent de dieren uit haar boekjes. Maar inderdaad als het erg heet is..... Zie maar. Het is daar allemaal mooi.
Veel liefs,
Loes

Oma en opa 24-06-2019 20:35 {{button-57922}}

Il denk dat allebei mooi is alleen als jullie terugkomen willen pa en ik met ivey naar dolfinarium 🤣🤣zal niet zo mooi zijn als daar en de beslissing is aan jullie ik weet het niet ben benieuwd wat jullie kiezen xx

Angela 25-06-2019 00:07 {{button-57928}}

Hallo lieverds.
Ik zou voor seaworld kiezen omdat dat toch iets unieks is voor daar. Een dierentuin is leuk maar komt in ieder land op het zelfde neer.
Dikke kus van ons

Kees en Bertha Strating 25-06-2019 18:53 {{button-57950}}

Hoi,
Seaworld San Diego is toch wel een highlight, volgens mij. De Zoo ben ik nooit geweest, maar zal ongetwijfeld mooi zijn in de concurrentie met Seaworld.
Kees

San & Tas 27-06-2019 18:22 {{button-57984}}

De Horseshoe Bend mooi uitzicht. De Grand Canyon indrukwekkend. Mooi, jaloers, sweet memories van jullie verhalen.