Het avontuur begint!

Door Patricia - 16-07-2022 17:20

Vrijdag 15/07,

Laatste nacht in het hotel, weer vroeg wakker maar goed er leeft dan ook een olifantosaurus boven ons hoofd die ook nog last heeft van de prostaat denk ik....

De "laatste" keer slecht ontbijten bij Dennys.. dit keer maar een pancake met fruit genomen... de kids weer lekker aan een lumberjack. De dames van Dennys herkenden ons al, blijkbaar ben ik erg scheutig met de tips.. ;)

om 11 uur moeten we het hotel uit en om 12 uur worden we weer door een Lyft ride opgepikt, althans dat was de bedoeling. Ineens kort voor vertrek werd de rit geannuleerd iets met de creditcard of zoiets.. met geen mogelijkheid de creditcard weer aan te melden (vorige bedragen waren wel afgeschreven dus raar..) dus toch maar een Uber besteld. De 1e kwam niet opdagen, meerder keren gebeld maar helaas. Dus 2e poging en deze keer ging het goed! We kwamen een half uur later dan afgesproken bij El Monte aan maar goed ik had even gebeld en dat was prima.

we werden vriendelijk ontvangen, moesten even wachten maar na de incheckprocedure van 45 min (leek wel een kruisverhoor) gingen we naar de camper. Prachtding! Siem wil er wel in wonen, ik zei draai het kaartje (hing aan de spiegel) maar even om: 106.595 dollar.. even doorsparen Siem!

fijne uitleg gekregen over waar alles te vinden (knopjes/ aansluitingen etc), spullen ingericht en nou gaan met die banaan.. ehh camper.. ehh waar zit de schakelpook.. o ja aan t stuur natuurlijk! Allemaal even wennen. Maar van korte duur want niks rustige straatjes hier het is hop de snelweg op! En helaas waren we inmiddels ook in de spits beland.. dus wat zweethandjes het 1e uur maar goed daarna wel weer ok. De wegen zijn echt in hele slechte staat dus alles rammelt in je camper en met 1 hand rijden en de andere lekker uit t raam.. dat zit er niet in. Belgie is er niets bij!

o en wist je dat er een nieuw soort knipperlicht bestaat? Gewoon je arm uitsteken? Alles kan hier!

We hebben geen Dennys meer dus "even" langs de supermarkt. Mega groot natuurlijk dus laat dat even maar weg. Alles is huge incl de winkelwagen. Wij deze lekker volgestouwd (kunnen we even voort) en gezien we alleen handbagage mee hadden genomen moesten we ook weer de shampoo/ zonnebrand etc voorraad weer aanvullen.

bij de kassa moest ik denken aan het programma extreme couponing: hier sparen ze alle kortingsbonnen op en is de sport om alles mee te nemen voor niks of zelfs geld terug te krijgen! Dus ik vragen aan de cassiere en ja hoor dat gebeurd daar echt!
maar helaas ik geen kortingsbonnen dus dikke 300 dollar afrekenen.. (eten is hier echt duur! Behalve de patat etc, dus tsja niet zo heel gek dat hier veel dikke mensen zijn) en heel grappig ik kreeg een kortingsbonnetje mee 😂

toen alles in de camper proppen.. maar goed genoeg opbergvakken aan de zijkant vd camper. 24 flessen water 36 blikjes bier: budbier (geen kleinere verpakking beschikbaar..) enz enz.

weer op pad de files in.. richting Indio waar onze eerste campingplaats is (in the desert) prachtig uitzicht met alle bergen jeetje! Ongekend uitzicht! En  De Tongerenseberg is dan toch echt maar een minibergje! wat een tripje was van 1.45 werd het dubbele na 3 uur aangekomen; werd al bijna donker, we hadden de code van het hek gekregen met een plattegrond.
het was een back in plek dus hoppa meteen de vuurdoop.. maar goed niks aangereden dus op de parkeerstand en de boel aangesloten (ook ff een dingetje met uitvinden maar goed beetje gezond verstand en je komt er wel).

We hadden inmiddels wel trek (niet geluncht want als je bij Dennys eet hoef je dat echt niet..) en inmiddels 20.30 dus hoppa hamburgertje id pan en happen maar.

daarna even op verkenning bij t zwembad en na goedkeuring van Jara (water temp.) zijn we gaan omkleden en hebben we heerlijk tot 22 uur gezwommen. Het is hier ook maar liefst 38 graden! Bloedje heet!

na ons zwemuurtje de bedden gereed gemaakt en om 23.00 ging t licht uit.

vanochtend 06.00 wakker met prachtig uitzicht op palmbomen en bergen!

lekker koffie gezet, wat een luxe!! Jara een eitje gebakken en siem en ik aan de yoghurt.

nu even de was aan t doen, lekker ouderwets met muntjes..) en straks weer even zwemmen.

12 uur vertrek richting Joshua tree park waarna we doorrijden naar Lake Havasu daar vlakbij (Needles) gaan we overnachten.