Yosemite

Door Familie Onderdijk - 17-07-2022 02:58

Het was weer vroeg dag bij de familie Onderdijk, om 07.00 uur ging de wekker.

Casper en ik gingen nog een andere wandeling doen; de Mist Trail.

Richard en Carice bleven thuis. Het was nog lekker koel buiten en we begonnen vol goede moed aan deze klim. Het pad begon netjes geasfalteerd maar wel flink omhoog al. Het ging langs de rivier steeds verder omhoog tot de waterval helemaal bovenaan. Op een gegeven moment hield het geasfalteerde pad op en was het gewoon ruim 600 treden omhoog, langs traptreden in de berg. Dat was een pittige klim maar eenmaal boven op de top van de Vernum Falls werden we beloond met een heel mooi uitzicht! De naam Mist Trail komt van het feit dat in het voorjaar als de waterval op zijn grootst is het pad waarover je loopt nat wordt door de spray van de waterval. Daar hadden we nu geen last van, we konden droog van de mooie klim genieten!

We gingen dezelfde weg weer terug naar beneden, dus het was aardig kuitenbijten.

We waren blij dat we vroeg gegaan waren want er kwamen best veel mensen nu omhoog maar het werd ook al flink warmer. Uiteindelijk waren we na 3 uurtjes wandelen weer terug op de camping, net genoeg tijd om nog even bij te komen en te zitten. Om 12.00 uur moesten we van de camping af zijn.

Oorspronkelijk zouden we de 2e nacht in Yosemite op een camping in het zuiden van het park verblijven (Wawona Campground) maar door de bosbrand was deze nacht afgelopen zaterdag toen we nog thuis waren al geannuleerd, deze camping is tot nader order gesloten.

Uiteindelijk hebben we een camping net buiten Yosemite gereserveerd (Yosemite Lakes). Het was dus maar een klein stukje rijden. Op weg daar naar toe voor de eerste keer ons vuile water en toilet geleegd en het drinkwater bijgevuld.

Na een kort ritje kwamen we op de camping aan. Heel luxe hebben we hier aansluiting van water, elektriciteit en afvoer! Maar geen wifi/4G… (2 dagen zo goed als zonder gezeten…)

Deze camping ligt langs een klein riviertje, we mochten zelf onze plaats uitzoeken en hebben een mooi plekje op de 2e rang lekker onder de bomen gekozen want ook hier is het weer erg warm.

’s Middags hebben Carice en ik lekker in de rivier gelegen om af te koelen en we raakten aan de praat met 2 Amerikaanse dames. Amerikanen zoals wij ze hier ontmoeten zijn heel aardig en zodra ze horen dat je een vreemde taal spreekt vragen ze altijd waar je vandaan komt. Een praatje is dus snel gemaakt. Uiteindelijk hebben we hier allemaal voor het eerst in de camper gedoucht en dat ging ook nog zowaar!

Weer een mooie dag achter de rug!