Pleasanton - naar huis

Door Familie Onderdijk - 08-08-2022 20:49

We hadden ons ingesteld op een heeeeeeele lange terugreis en dat is helemaal uitgekomen. We reden om 10.00 uur weg van de camping. We moesten het gas nog bijvullen en nog tanken. Gas zou mogelijk zijn op de camping maar deze toko was nog gesloten ondanks dat ie al open zou zijn. Dan maar geen gas. Dit is niet zo makkelijk ergens anders zo te vinden, vonden we wel een dingetje. We zaten maar 15 minuten rijden van El Monte vandaan dus na een korte tankstop reden we 10.30 het terrein op. Na een inspectie van de camper, ook ons niet aangevulde gas werd gecheckt en de verrekening met de door ons gekochte waterslang kregen we nog meer geld terug ook! Altijd fijn! Onze Uber app weer geactiveerd en binnen een kwartier was er eentje om ons naar de luchthaven te brengen. Perfect systeem! In Nederland heeft Uber een beetje bijsmaak, hier is het echt de normaalste zaak van de wereld om een Uber of Lyft te bestellen. Je ziet ook bijna geen 'normale' taxi's rijden. Zo 12.15 waren we op de luchthaven en kon het lange wachten beginnen.... We hadden al gezien dat de vlucht 2 uur vertraagd was, ipv 19.25 zou de vertrektijd nu 21.45 zijn. Wel alvast boardingpassen en kofferlabels geprint en onze tijd uitgezeten tot 15.30. Toen ging balie open en konden we onze koffers inchecken. Intussen hadden we ook bericht ontvangen dat we op een latere vlucht van Londen naar Amsterdam waren overgeboekt ivm deze vertraagde vlucht. Dus bij balie gelijk nieuwe boardingpassen en kofferlabels. We konden nu door de security heen (dat ging heel snel hier!) en toen verder achter de douane met onze tijd uitzitten. De vlucht vertrok op de geplande tijd van 21.45. Was een rustige vlucht, we hadden stoelen met veel beenruimte maar echt slapen doe je niet. Uiteindelijk hadden we op Londen Heathrow bijna 3 uur overstap tijd dus we konden op ons gemak doen. Van Londen naar Amsterdam was een hele volle, drukke, korte vlucht. Vervelende verassing was dat we op Schiphol weer door de douane moesten omdat we uit Engeland kwamen en daar was het héél druk...Carice mocht niet door de zelfscan paspoort controle (onder 16), dus maar gesplitst. Konden de mannen alvast de koffers halen. Uiteindelijk waren wij er ook, denk je te kunnen gaan, is 1 koffer er niet🙄. Rapport op laten maken, koffer blijkt nog in Londen te staan. Komt morgen met vlucht mee. Of we kwamen ophalen of nasturen, doe maar nasturen dan. Hop naar de trein, we zijn er nu klaar mee! Uiteindelijk staken we om 23.30 de sleutel in de voordeur en waren we echt thuis!

Wat een geweldige reis en ervaring is dit geweest, fantastisch!!😃