Yosemite - Bishop

Door Familie Onderdijk - 17-07-2022 03:02

Om 07.00 uur gaat de wekker weer, rise and shine!

We beginnen steeds meer routine te krijgen in het ontbijten, opruimen en klaar maken voor vertrek.

Vandaag staat de rit over de Tioga Road naar Bishop op de route. De Tioga Road gaat over een van de hoogste bergpassen van Amerika, ruim 3500 meter hoog. De Tioga Pass route gaat dwars door Yosemite Park dus rijden we eerst weer een stukje terug naar het park. Ondanks alle waarschuwingen dat het erg druk kan zijn bij de park ingang rijden we hier wederom snel doorheen.

Als we eenmaal op de Tioga Road rijden is het een aaneenschakeling van mooie uitzichten. Dus veel stop momenten om even een mooi plaatje te schieten. Er is wat vertraging want een gedeelte van de weg is ‘under construction’ en dan moet je hier geduld hebben. Gelukkig hebben we de tijd en moeten we verplicht langzaam rijden, nog meer tijd om van de omgeving te genieten. Na de wegwerkzaamheden klimt de weg langzaam omhoog en komen we op het punt waar we de 3500 meter bereiken. Het landschap is hier kaal, onherbergzaam en overweldigend, wat een uitzichten!

Na de afdaling waarbij de remmen toch enigszins beginnen te ruiken nemen we een kleine omweg naar Mono Lake. Hier maken we even een lunch stop en worden er wat eieren gebakken.

Mono Lake staat bekend om zijn vele tufa’s (soort rotsvormige punten) die je hier kunt zien op bepaalde plekken. Waar wij staan zie je ze net niet maar het uitzicht is er niet minder om. Na de lunch weer terug naar de juiste route en in een streep door naar Bishop.

We zitten eigenlijk al 3 dagen zonder internet bereik en hadden gehoopt dat het in Bishop = redelijk bewoonde wereld weer beter zou zijn. Maar helaas we moeten het nog even zonder stellen.

Gisteren bij de andere camping hadden we een klein beetje wifi bij de receptie (waar het dan ook heel druk was buiten…) maar dat was net genoeg om even je berichten te laden en je mail te lezen.

De camping waar we nu staan is een soort trailerpark met een paar plekken voor korter verblijf. Veel Amerikanen wonen gewoon het hele jaar in zo’n trailer en bepaalde campings zijn er ook op ingesteld dat je gewoon voor langere tijd blijft. Hoe dat allemaal precies is zijn werk gaat weten we niet maar het schijnt heel gebruikelijk te zijn. Camping is nu dus ook een groot woord, we staan ingeklemd tussen 2 andere campers en deze camping ligt langs de doorgaande weg door Bishop.

Maar het is maar voor 1 nacht en we hebben weer elektriciteit, water en afvoer dus het is prima zo!

Naast de camping zit een bakker die van oorsprong uit Nederland komt; Erick Schat’s Bakery.

Een ontzettend drukke en populaire zaak, we zijn al even binnen wezen kijken vandaag en gaan morgen voor vertrek even wat vers brood, wat redelijk overheen komt met hoe wij brood kennen, inslaan! Leve de vriezer in de camper!

Vanmorgen bij het afkoppelen van de waterslang is de aansluiting wat verbogen wat nu bij het aankoppelen een lekkende slang opleverde, dat ging niet werken.

Met behulp van de offline kaarten van Google Maps en een behulpzame dame van de camping een flinke wandeling door de bloedhitte gemaakt om bij een doe-het-zelf shop een nieuwe tuinslang met aansluitingen te kopen. Die bleek gelukkig ook te passen dus we kunnen weer douchen in de camper en hebben weer water.

Voor we ons op de camping installeerden hadden we al boodschappen gedaan bij een supermarkt waar ze nu eens echt alles hadden aan echte boodschappen, zelfs een hele grote vers afdeling!

Maar daar hadden we nu niet zoveel aan want het was al besloten om vanavond niet zelf te koken.

Net wat gegeten bij een zaakje aan de overkant van de straat die er wel ok uitzag dus de buikjes zijn weer meer dan gevuld!