Diana van Gelder

Reisadviseur Tioga Tours Met al 33 jaar ervaring achter de balie van een reisbureau, kan ik gelukkig zeggen dat ik al veel van de wereld heb mogen zien!

Tips

1. Wat ik een absolute aanrader vind is de stad San Diego. Wat een heerlijke sfeer! Vooral de wijk Gaslamp vind ik geweldig, met de leuke restaurantjes en barretjes.
  2. Het Balboa Park is prachtig, toen wij er waren, stonden er talloze foodtrucks, en werd er live muziek gespeeld.
  3. Wat ook heel leuk is, fietsen langs het strand van Coronado Island. Dit schiereiland is met een brug verbonden aan San Diego. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht op de skyline van San Diego. Lekker om hier even te relaxen tijdens een drukke rondreis.
  4. Terwijl ik met mijn dochter naar een grote shoppingmall ging bij de Mexicaanse grens, bezocht mijn man met onze jongens USS Midway.
  5. Ook het fietsen in zowel Los Angeles als in San Francisco vond ik een hoogtepunt.
Reisadviseur Diana

Zuidwest-Amerika

Mijn eerste kennismaking met Amerika was in 1996. Toen heb ik een kampeer rondreis gemaakt langs de westkust van Amerika met een internationaal reisgezelschap. We reisden toen in een busje met kleine tentjes op het dak, van camping naar camping. Wat een geweldige reis wat dat! Die reis heb ik destijds gemaakt met mijn man, toen we nog verkering hadden. Hoe leuk is het dat we nagenoeg dezelfde reis in 2019 opnieuw gemaakt hebben met onze drie kinderen, in een camper. Veel dingen herinnerde ik me, maar ook veel beleefde ik weer opnieuw. Ik vind het echt een aanrader om met kinderen in een camper te reizen. Hoewel de ruimte natuurlijk beperkt is binnen, leef je voornamelijk buiten. En hoe leuk is het, om samen rond een kampvuur te zitten ’s avonds en lekker te BBQ-en.

West-Canada

In het najaar reisde ik met collega's Henriëtte en Rebekka per camper door West-Canada. Naast dat we ontzettend veel plezier hebben beleefd met elkaar hebben we ook veel gezien en gedaan. We vlogen op Calgary en we hebben de camper weer ingeleverd in Vancouver. Het was eind september en we hadden nog prachtig weer. De bomen verkleurden al prachtig: de 'Indian Summer'. We bezochten Banff en Lake Louise en het prachtige Peyto Lake. We gingen naar Jasper en reden de Icefields Parkway. Na een bezoek aan de Sunshine Coast gereden staken we per ferry over naar Vancouver Island, waar we een walvissafari hebben gedaan vanuit Tofino. Via de prachtige stad Victoria gingen we weer terug naar Vancouver. Nadat we de camper inleverden, hadden we hier nog een avond de tijd. Vooral Gastown is leuk om te bezoeken 's avonds. Het is een levendige wijk die bekend staat om de fluitende stoomklok en een mix van souvenirwinkels en restaurants. Terwijl Henriëtte en Rebecca terugvlogen naar Nederland, ben ik doorgevlogen naar Toronto. Hier heb ik mijn 93-jarige tante bezocht. Dat was ontzettend leuk! We hebben heerlijk gegeten in de CN Tower in hartje centrum en we maakten een uitstapje naar de Niagara-watervallen en het charmante stadje Niagara-on-the-Lake.

Reisadviseur Diana

Noordwest-Amerika

In juli en augustus 2023 ben ik met mijn man en onze jongste zoon in Noordwest-Amerika geweest. Wij vonden Seattle een hele leuke stad. Je kunt je hier echt een volle dag vermaken. Aanraders zijn de Pike Place Market en de Space Needle. De camper haalden weop in Everett voor een trip door de staten Washington en Oregon. Dit zijn nog niet zulke toeristische gebiede,n maar absoluut de moeite waard. We maakten zelfs nog een kort uitstapje naar Vancouver. Het bezoek tijdens onze West-Canada reis was namelijk veel te kort. Nu heb ik de stad veel beter leren kennen, dankzij een vijf uur durende fietstocht. De hoogtepunten van deze reis vond ik John Days Fossil Beds National Monument en de nationale parken Crater Lake, Olympic en niet te vergeten Mount Rainier.

Studiereizen New York en Florida

In de tijd dat ik op het reisbureau werkte, heb ik een studiereis gemaakt naar New York, het was in de winter. We hebben geschaatst in Central Park. Dat vond ik wel een hele leuke ervaring. Ook de avondcruise over de Hudson Bay en een bezoek aan het theater op Broadway vond ik geweldig! Ook heb ik een studiereis gemaakt naar Orlando. Hier bezochten we Cape Canaveral en uiteraard Disney en de Studio’s.