Dag 1; Aankomst New York

Door Fam. Homan - 30-07-2011 02:08

Vanmorgen vroeg om 03.30 uur opgestaan om rond de klok van 04.30 uur naar Brussels airport te vertrekken. Danny was zo vriendelijk om ons weg te brengen (en bij terugkomst ook weer op te halen).

Na ingecheckt te hebben en allerlei veiligheidscontroles getrotseerd te hebben (jaja 9/11 heeft nog steeds veel invloed) konden we om 09.00 uur aan boord van “onze” Boeing 777-200 om op ongeveer 10.15 uur te vertrekken naar New York. Voor Quinty en Noa de eerste keer dat ze gingen vliegen, een hele nieuwe en spannende ervaring dus. Na ongeveer 7 uur en 45 min vliegen kwamen we aan op het vliegveld Newark/New York. Na de douanecheck en koffers ophalen gingen wij een uurtje met de trein richting Penn Station in Manhatten.

Daarna kwam er nog een 30 minuten lopen bij....... of te wel rond 14.30 uur (local time) waren wij eindelijk in de hotelkamer. Het tijdsverschil is 6 uur.

Ondanks dat we enigszins vermoeid waren, zijn we toch alvast een stukje van de sfeer in New York wezen proeven en we moeten zeggen dat dit meteen al indrukwekkend was, met name alle hoogbouw om je heen. Alvast wat fotootjes gemaakt van o.a. de Empire statebuilding, Union square en Madison square en een korte wandeling gemaakt over Broadway. Alleen de namen al……. Ook is het behoorlijk warm (ongeveer 32 graden). Na wat gegeten te hebben en met de vermoeidheid in de benen zijn we teruggelopen naar ons hotel. Hierbij merkte Dees op dat Paramount film studio’s vlak voor ons hotel een film aan het opnemen is. Helaas begon het wat te regenen en werden de opnames beeindigd. Morgen nog maar eens kijken. Over morgen gesproken; dan gaan we een dagkaart kopen voor de metro en gaan we een bezoek brengen aan o.a. Wall Street en Ground zero.

Tot zover New York.

Omdat de vermoeidheid nu echt toeslaat houden jullie de foto’s nog tegoed. We gaan proberen om op korte termijn enige foto’s op de weblog te plaatsen.