Las Vegas - dag 2

Door Y. Schuman - 09-10-2013 02:10

Ook vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan, helaas wordt het vandaag voornamelijk bewolkt weer maar wel warm. We besluiten daarom vandaag de Strip te gaan verkennen met de Big Bus en naar andere hotels te gaan die we nog niet van binnen hebben gezien. Maar als eerste zijn we naar de McDonalds gegaan voor een ontbijtje maar voornamelijk om even gebruik te maken van de gratis WiFI, deze hadden we namelijk in het hotel alleen tegen flinke betaling. Toen we weer op de hoogte waren van al het nieuws in de wereld en even het thuisfront hebben laten weten dat alles in orde is, zijn we te voet verder gegaan. Als eerste zijn we het Venetian hotel naar binnen gegaan, waar ze Venetië hebben nagebouwd, compleet met de grachten en gondels en het San Marco plein. Hier hebben we werkelijk onze ogen uitgekeken. Vervolgens kwamen we nog in het Palazzo hotel en het Circus Circus Hotel. Zoals de naam het al zegt, een compleet circus, pretpark en nog veel meer.

Circus Circus is tevens het begin/ eindpunt van de Big Bus. Hier zijn we op de bus gestapt om het voor ons nog onbekende deel van de de Strip te gaan verkennen onder begeleiding van een gids.  De route bracht ons dus naar de andere kant van de Strip naar het wereldberoemde welkomsbord van Las Vegas. Hier stonden ze werkelijk in de rij om op de foto te kunnen met dit bord, daar hadden we geen zin in om op te wachten dus we hebben maar foto’s van het bord alleen gemaakt. Uiteindelijk zijn we uitgestapt bij het MGM hotel en zijn we terug gelopen, om ondertussen bij leuke souvenier winkeltjes te stoppen.  Tevens kwamen we uit bij ‘s werelds grootste M&M winkel. Een winkel met vier verdiepingen hoog met alles waar je maar M&M’s op wilt hebben staan. M&M’s in alle kleuren van de regenboog en met verschillende vullingen. Je kunt er M&M’s met je eigen tekst erop laten maken en er draaiden zelfs films met M&M’s in de hoofdrol, zoals M in Black.

Na de middag kwamen we weer terug in ons hotel, helaas was het nog steeds bewolkt dus zijn we niet meer gaan zwemmen, maar zijn we neergestreken in de Mexicaanse bar/ restaurant van ons hotel. Hier was Happy Hour en hebben we ons dus goed vermaakt, personeel was erg leuk, deden af en toe een dansje en maakten er een show van om op allerlei manieren drankjes in te schenken. Hier zijn we uiteindelijk ook nog blijven zitten om Mexicaans te eten.

Later op de avond zijn we nog naar het Paris hotel gelopen om de Eifeltoren in te gaan, maar hier stond zo’n lange wachtrij dat we daar niet op wilden wachten.  Zodra de zon onder is komt Las Vegas namelijk echt tot leven. Overdag zie je ook wel mensen, maar ’s avonds lopen er duizenden mensen over straat, ook wel logisch want dan is de Strip op z’n mooist met alle lichtjes aan. Het Ceasars Palace hotel hadden we ook nog niet van binnen gezien, dus hier zijn we ook nog naar toe gelopen, om uiteindelijk in het duurste winkelcentrum van Las Vegas uit te komen. Een prachtig winkelcentrum, maar  bij de meeste merken kom je niet in je toeristen outfit naar binnen, hier komen alleen maar rijken mensen winkelen.