Bryce Canyon - dag 1

Door Y. Schuman - 09-10-2013 17:54

Na een echt Amerikaans ontbijt in het hotel zijn we vertrokken uit Las Vegas richting de Bryce Canyon. Een rit van ongeveer 4,5 uur, door een prachtige omgeving, zoals de Virgin River Canyon en de Red Canyon. Bryce Canyon ligt in Utah, met het passeren  van de state line komen we in een andere tijdzone, het is hier een uur later dan in Californië.

In de namiddag komen we aan in Bryce Canyon City, op de camping Ruby’s Inn.  Een camping in een mooie omgeving, ongeveer 17 graden en zonnig. Ondanks dat de Bryce Canyon dicht is (nog steeds i.v.m. de shutdown) hebben ze voor ons leuke alternatieven bedacht. We besluiten dan ook de camper snel neer te zetten op onze plek en dan meteen naar het dorpje te lopen. Hier zit de Ruby’s Inn Lodge, waar alle facilitieten zijn, zoals een supermarkt, souvenirwinkel, zwembad en restaurant. Vanaf hier worden ook de alternatieve tours aangeboden. Zo rijdt er een shuttle naar de Rim van de Bryce Canyon. Vanaf hier hebben we een prachtig uitzicht over een deel van de Bryce Canyon. Helaas konden we maar een klein stukje langs de Rim aflopen, want de rest was met lint afgezet en werd bewaakt door een Park Ranger. Maar wij zijn toch heel erg blij met wat we hebben kunnen zien.

In de avond lopen we weer terug naar het dorpje en gaan we naar Ebenezer’s Barn & Grill. Hier staat ons een Cowboy Dinner Show te wachten. Al het personeel loopt in traditionele westernkleding en ook de ‘sheriff’ was aanwezig. De avond begint met een demonstratie van cowboy technieken, zoals lassowerpen, zweep slaan en trucs met wapens. Na deze demonstratie kregen we een echte stevige Amerikaanse maaltijd: Steak met bonen, Nederlandse gebakken aardappeltjes, koolsalade en maisbrood. Heerlijk gegeten, maar wat een porties! Het laatst deel van de show bestaat uit een muzikaal optreden van de westernband Bar G Wranglers. We hebben erg genoten van deze leuke en gezellige avond!