Dag 10: Charleston --> Savannah

Door Henk-Jan Pennings - 17-08-2015 00:59

Vandaag gaan we de camping in Charleston verlaten, om vervolgens weer verder zuidwaarts te rijden. Voordat we Charleston uit rijden gaan we eerst nog een plantage bekijken uit de tijd van de slavernij. Deze plantage is pas in 1990 verlaten. Op deze plantage hebben duizenden Afrikanen als slaaf gewerkt.

Eenmaal op de plantage aangekomen viel het wel enigszins tegen. De verhalen en uitleg van de gids waren interessant om te horen, er werd goed uitgelegd hoe er in die tijd geleefd werd en we zijn wel wat wijzer geworden over de Amerikaanse historie. Maar er was verder niet veel te zien. Het huis was grotendeels gerenoveerd, en stond zo goed als leeg.. Ook de optrekken van de slaven waren gewoon leegstaande hutjes, verder stonden er wat lege opslagschuren.
We hadden verwacht toch wel iets meer te zien!

Vervolgens was het weer tijd voor de grote boodschappen en er moest getankt worden.
Toen dit achter de rug was zijn we eerst richting Folley Beach gereden.

Folley Beach is een van de bekendste stranden uit deze regio en wordt goed bezocht door de lokale bevolking, voornamelijk Studenten uit Charleston. Na een uurtje lekker gezwommen en van de zon genoten te hebben zijn we doorgereden naar Savannah, onze volgende stop.

Na een rit van 3u rijden waren we op de camping aangekomen. Dit was veruit de slechtste camping tot nu toe. Er waren geen douches, wc's of überhaupt andere kampeerders  te bekennen. De Camping lag aan een drukke weg, waar ons pap al moeite zat mee had om de camping op te komen.

Dezelfde avond zijn we Savannah ingegaan(ook wel Ghost Town genoemd). Het is een stad, een stuk groter als Charleston waar het volstaat met oude gebouwen, smalle steegjes en parken. In sommige delen van de stad heb je het gevoel dat je weer in de 16/17e eeuw bent beland.

In deze stad hebben we een Ghost Tour gedaan. Een Tour met een oude bus door het oude gedeelte van Savannah, die langs meerdere "spookhuizen" reed. Door de gids werden meerdere "Ghost Stories" verteld.

Ondanks dat de stad de bijnaam "Ghost Town" draagt, is er s'avonds volop leven. Overal zijn de oude gebouwen veranderd in Restaurants, Café's en Discotheken.

Ook worden er in Savannah veel films opgenomen, zo werd er in de stad ook een nieuwe film van Adam Sandler opgenomen.

Terug op de camping zijn we na een aantal pilskes en flink wat muggenbeten, naar bed gegaan om morgen de staat Florida binnen te rijden en te beginnen in St. Augustin.