Aptos (Santa Cruz) 24/25-07-2015

Door Erik van den Berg - 02-08-2015 21:14

Aptos (Baai van Santa Cruz) 24-07-2015

We zouden eerst de tank nog even legen maar omdat we naar een aparte loospunt moesten en daar al 2 campers voor ons hadden besluiten we het om dan het dan maar straks te doen. Naar Aptos is het een ½ uurtje rijden na een relax ochtend voor wat betreft opstaan en ontbijt komen we ongeveer om 10.30uur aan in Aptos. Na een extra rondje door het dorp om de campground te vinden vragen we het maar bij de ingang van het parkeerplaats naar het strand waar we moeten wezen. Het blijkt dus dat we daar moesten zijn. Echter is alles uiteraard al vol want om op een state park te moeten kamperen ben je bijna verplicht om ruim een half jaar van te voren te reserveren. Of er geen andere manier is? Ja er komen altijd wel een paar plekjes vrij en die worden dan verloot onder de wachtende campers. Nou zet ons dan maar op die lijst we zien nog 3 andere campers wachten dus wellicht hebben we een plekje. Ik vraag nog even na hoeveel plekjes er vrij komen maar dat weten ze pas om 12.00uur als ze uitgecheckt zijn.

Om 12.30uur volgt er een loting van de wachtende campers. Er zit niets anders op dan te wachten. Terwijl we wachten ziet Wouter dat onze Camper lekt. Ik nog zeggen dat het de airco wel zal zijn maar hij roept dat het op diverse plaatsen lekt, toch maar even kijken. En inderdaad het lekt op diverse punten aan de achter zijde wat nu weer? Ik doe het laaddeurtje open en daar komt toch een stank uit zeg zohee :-(  echt niet normaal. Daarbij zie ik ook dat het laadcompartiment zeiknat is en er allemaal smurrie in drijft. Lekkage van de zwartetank (toilet) is mijn eerste gedachte. Gatver. Wat nu? Yvonne komt met een keuken rol en gaat deppen om het ergste weg te halen. Dat help in ieder geval (een beetje). El Monte Road assistence maar weer bellen. Probleem uitgelegd en ik wordt terug gebeld. Of ik naar San Francisco kan komen, dacht het niet! Probeer maar iets anders te zoeken want dat doe ik echt niet. Na even zoeken komen ze met een repairshop 30mile Salinas (kleine 40 km ) verder, ik besluit om hier wel naar toe te rijden want een kapotte sepictank is ook niet alles. Inmiddels is het wel bijna 12.30uur geworden en we besluiten om de loterij af te wachten. Echter wat we minder vinden is dat er intussen een stuk of 10 Campers bij zijn gekomen op de parkeerplaats, de kans voor een plekje wordt dus steeds kleiner. De Jongens gaan naar de Rangers (iedereen met een pakje aan is hier een Ranger) om de loterij bij te wonen, want als je er niet bij tel je niet mee. En ja hoor het geluk is weer met ons, we krijgen nr 4 toebedeeld en kunnen een beschikbaar plekje ( aan het strand) uitzoeken. We gaan dus eerst maar naar ons plekje (C4) spullen uitladen voor het strand, hapje eten en dan ga ik naar de repairshop.

Yvon, Wouter en Bas blijven op strand (ons plekje staat net niet op strand ) en ik rij met Jeroen naar de repairshop. Bij de repairshop onderzoeken ze het probleem, legen ze gelijk de tanken, en komen er achter dat repareren ongeveer 10uur gaat duren. Daarnaast moet er wellicht ook nog een nieuwe reservoir tank worden besteld. Dit is dus geen optie. El Monte wordt gebeld en op de hoogte gesteld, toilet wordt weer gemonteerd en ik kan onverrichte zaken naar Aptos terug. Ik ga ervan uit dat we nog worden terug gebeld door El Monte hoe ze dit probleem gaan oplossen ( camper omruilen ofzo?) ik wacht wel af. Terug gekomen in Aptos gaan ook Jeroen en ik lekker naar strand snel insmeren en genieten nog even van het zonnetje, Yvonne, Bas en Wouter genieten al.

In de golven voor ons zien we een zeehond brutaal heen en weer zwemmen en ook dolfijnen komen zeer dichtbij de branding springend uit het water.

We zijn blij dat we ervoor gekozen hebben om hier 2 dagen te blijven. Savonds voor het eten wordt er toch nog een coronaatje opengemaakt en ook hier blijkt deze uitstekend te smaken.

Helaas zijn we niet meer terug gebeld door El Monte dus doe ik dat maar morgen. Wel heb ik een email gestuurd naar onze reisbureau Tioga om ze te verwittigen van onze situatie.

Aptos 25-07-2015

Zo, prima geslapen op het geluid van de golven. Vandaag een relax dagje strand voor de boeg. Na het gebruikelijke ontbijt (toast, eieren met daarna yoghurt en havermout) je moet de dag toch goed beginnen. Bij diverse mensen op de campground gevraagd naar een supermarkt hier in de buurt, blijkt er dus eentje op 5 minuten rijden te zitten. Wij dus alles ingeschoven en naar de supermarkt gestoven, zo eerst weer even inslaan. Aangezien we geen firepit hebben zijn de jongens opzoek gegaan naar een simpele BBQ en gelukkig hebben ze die gevonden, kunnen we vanavond tenminste weer even vuurtje en BBQn.  Terug op de plek eerst maar even El Monte gebeld. Blijkbaar waren ze goed op de hoogte van ons probleem want na de vraag, wat ze voor ons konden doen, waren ze niet verbaasd dat ik zei een nieuwe Camper leveren. Nou dat gaat niet zo makkelijk het schijnt druk te zijn in de zomer! Ze gaan even zoeken en bellen mij terug,  natuurlijk, ik ben benieuwd. Intussen gaan wij lekker naar strand, water is best wel verkoelend (fris) maar strand is prima vertoeven. “Onze” zeehond en dolfijnen komen ons weer begroeten en is vermakelijk om dat zo van dichtbij te zien.

In de middag belt El Monte terug met de mededeling dat ze een andere RV voor ons hebben eentje uit 2008! (die we nu hadden was uit 2013), ik vind dat niet echt fijn maar alles beter dan in de stank. Toch maar vragen hoelang de bedden zijn daar we met 5 volwassen in de camper verblijven. Ik had de huidige camper juist om deze reden uitgezocht, de meeste campers hebben een tweepersoons bed een 2 kind bedden. Mijn contact persoon bij de Road service moest dit even nagaan en zou zodra hij dit wist even terug bellen.  En inderdaad na een klein kwartiertje belt de beste man terug met de mededeling dat het tweepersoon bed 7feet (2.10mtr) en de bankbed en tafelbed 5feet (1,50mtr) is. Ik geef gelijk maar aan dat ik hier niet mee akkoord kan gaan en dat de camper niet vergelijkbaar is met onze huidige. Hij begrijp dit en stelt voor om bij het inleveren dan maar een compensatie te regelen, dat had ik zowiezo wel gedaan. Wat ons betreft prima wat we zagen het eigenlijk toch niet zitten om voor die laatste paar dagen alles uit- en weer in te ruimen. We vervolgen onze stand dag weer zonnig verder. Later in de middag belt onze “road service” nogmaals hij had met de manager gesproken en gingen toch nog maar zoeken naar een andere geschikte camper. Ondanks dat het van mij niet meer hoefde kan ik natuurlijk geen nee zeggen, als je namelijk iets weiger verspeel je het recht op compensatie. Na dit telefoontje heb ik niets meer vernomen van onze contact persoon bij El Monte. Wellicht is hij nog steeds aan het zoeken…  Na een lekker lui dagje aan het strand de BBQ in elkaar gezet en met kleine houtjes (eerst hakken) en houtskool een best vuurtje gemaakt om vanavond maar eens lekker te gaan BBQn.

De sate van biefstuk stukken ging er prima in, de kippenpoten (diepvries) hadden toch wel heel lang nodig om gaar te worden. Jeroen is er druk mee, we besluiten om deze maar de volgende dag te eten, laat op de avond zijn ze eindelijk gaar. Toch smaakt het heerlijk BBQ en een coronaatje, ook de jongens kunnen deze combinatie prima waarderen. Savonds ga ik naar het bezoekers centrum waar de wifi redelijk is, tegelijk kunnen we genieten van een zeer fraaie zonsondergang.

Hier gaan Yvon en ik even opzoek naar een camping dichtbij LA voor de laatste 2 dagen. We vinden na lang zoeken een ‘camping’ in Malibu deze boeken we dan maar.  Op deze manier hoeven we als we de camper inleveren, smorgen niet zo lang te rijden. Inleveren moet voor 11.00uur gebeuren in LA.

Morgen is het tijd om te vertrekken richting, ja waar is er nog eigenlijk een camping beschikbaar? We besluiten om ergens halverwege Sant Cruz en Malibu LA te gaan zoeken op deze manier rijden we morgen een deel en overmorgen weer een deel.