Pismo beach 26-07-2015

Door Erik van den Berg - 02-08-2015 22:31

Pismo 26-07-2015

We hebben ons doel laten vallen op het plaatsje Pismo net onder de Morro Bay. Dit is eigenlijk gekomen omdat er hier redelijk veel campings zitten en dus de kans groot is dat we een plekje voor 1 nacht kunnen bemachtigen. We nemen de toeristische route over de highway 1, dit is de kust weg helemaal van SF naar LA. Het is niet de snelste weg maar zeker wel de mooiste, en dat halfuurtje langer hebben we er graag voor over. Na een uurtje rijden komen we langs het plaatsje Carmel. Een zeer leuk stadje waar Clint Eastwood nog burgemeester is geweest. We besluiten om er door heen te rijden wat een gaaf dorpje is dit wat een fraaie huizen en zo niet Amerikaans. Het doet eigenlijk een beetje Engels aan. En een lekkere koffie en broodjes hebben ze daar.

Maar goed we kunnen hier niet blijven dus na deze intermezzo rijden we verder.  Op de kust weg roept Yvon ineens stop hier langs de kant maar aangezien we niet in een mini rijden zoek ik dus een geschikt plekje op zodat ook andere auto’s nog normaal van de weg gebruik kunnen maken. Kijkend over de oceaan onderaan de kust zien we walvissen zwemmen wat een indrukwekkend gezicht is dit zeg. Duidelijk zie je de fonteinen omhoog spuiten en komen de staarten uit het water. Alleen jammer dat het lastig om dit op foto vast te leggen.

Na een tijdje dit schouwspel te hebben bewonderd gaan we weer verder. Genietend van de kustweg en het uitzicht komen we na verloop van tijd bij een stopplaats waar wederom een aantal walvissen zwemmen ook hier pakken we de verrekijkers om deze dieren te bewonderen.  Hier nemen we even een kop koffie en een toiletstop.

Op weg naar Pismo passeren we het plaatsje San Simeon waar zeer veel zeeolifanten op het strand liggen. Er is dan ook speciaal een parkeerplaats gemaakt en een looppad om deze dieren in het wild te kunnen bewonderen. Bijzondere dieren zijn dit, ze hebben ook een soort van slurfje.

Om een uur of 2 komen we aan in Pismo, Yvon belt nogmaals een camping die we op het oog hebben of ze nog een plekje hebben voor 1 nacht en ja hoor er is plek. Snel het adres invoeren in de TomTom en wat blijkt na 100meter zijn we er al. Het is jammer genoeg een asfalt campground maar ja we zijn blij met een plekje en het is full-hock dus we zijn van alle gemakken voorzien. Daarnaast is het maar voor 1 nacht, ik vraag aan de buren (met 3 kleine kinderen) hoelang zijn hier nog blijven, ze blijven zeker nog een week “and they love it”. De plekken zijn 6x12meter en wij zijn een van de kleinste camper van het park. Als je de camper neerzet kan er nog net een tafel naast staan, dan komt de buurman alweer.

We zetten de camper neer pakken de strand spulletjes en gaan nog lekker even een paar uurtje naar strand. Strand is prima maar het waait er onwijs, we zoeken een beschut stukje in het duin en dan gaat het best wel. Terug op de campground (asfalt) lekker even uitgebreid douchen. We hebben geen zin om vanavond eten te maken en besluiten om het ergens in het dorpje te proberen. Ik zoek eea op mijn mobile en vind enkele restauants, onze keuze is gevallen op een italiaan. Kunnen we kiezen uit pasta of pizza en eventueel een hamburger (Wouter wil eigenlijk in USA alleen maar hamburgers eten). Na wat zoeken vinden we een leuk tentje niet te vlug maar een nette tent het is er redelijk druk, we moeten even wachten op onze tafel op zich is dat een goed teken. Daarnaast ligt het restaurant niet op de winkel boulevard dusje moet het weten anders kom je er niet. We hebben er prima gegeten en er was voldoende zelfs iets te veel. We gaan echt iets amerikaans doen en vragen om een doggie bag, zeer apart zoiets maar de pizza punten werden netje in een doosje ingepakt. S avons nog even snel een stukje schrijven aan mijn Blog en dan duiken we ons bed in.  Morgen vroeg weer op en dan kijken wat Malibu beach ons brengt.