Malibu zuma beach 27/28-07-2015

Door Erik van den Berg - 03-08-2015 20:44

Malibu 27-07-2015

We vertrekken op tijd, maar nemen eerst nog even een lekkere douch in het toiletgebouw op de camping. Naar Malibu is het ongeveer nog 2 ½ uur rijden met de auto ik reken dus voor het gemak maar op 3 uur. We rijden niet overal zo hard als we mogen / kunnen met de camper. De route gaat niet helemaal over highway 1 maar we nemen ook highway 101 dit is een iets snellere route ( volgens de TomTom) hij snijd een stukje af. Alleen wat we dus niet zien is dat deze route ons door de bergen stuurt, en dat gaat dan weer niet zo snel met een camper. Maar de route is wel mooi zeker ook door de bergen we krijgen weer een paar mooie vergezicht te zien en is zeker de moeite waard.

We komen om 11.00uur aan op de ‘Malibu Bay RV’. Helaas kunnen we nog niet inchecken want dat kan pas van 13.00uur, want het is dan zo druk mensen komen en gaan. Ik vraag of de plek al vrij is maar vanaf 13.00uur mag je pas inchecken. Ja je kan het er maar druk mee hebben. Ik zie snel dat we plek 47 hebben, we vragen of er een leuk strand in de buurt is want het strandje onderaan de straat is heel smal. Ze verwijst ons naar Zuma beach een strand 5mile verder waar we de camper ook neer kunnen zetten. Klinkt goed dus op naar Zuma beach, we kunnen een rondje maken naar boven en komen we weer uit op de hoofdweg onder de camping. Tijdens het rondje zie ik dat plek 47 vrij is, maar goed we gaan eerst naar het strand de rest komt nog wel. Na een 5 minuten rijden komen we aan bij en schitterend fijn wit zand strand. Hier kunnen we het wel even uithouden, snel de camper parkeren, zo aan het strand, uiteraard wel betalen en voor 2 plekken (past precies). Zo dit is ook vakantie en zeker verdiend na de vele trail en hike’s een prima plek om de vakantie af te sluiten. Ook de jongens zijn na het insmeren snel de camper uit om het strand onveilig te maken. Zo wat is het hier lekkerrr het zand is fijn en schoon de golven zijn waanzinnig groot en uitermate geschikt om te surfen. Malibu / Zuma beach staat bekend om zijn perfecte surf golven.

Hier kunnen we het wel uithouden totdat we de camper moeten inleveren. Om een uurtje of 17.30 besluiten we om naar de ‘camping’ te gaan en ons in te checken. We hebben inderdaad spot nummer 47 met ‘ocean view’ Prima plek iets aan de smalle kant maar met stroom en water.  Aan de achterzijde een picknick tafel. Hier betaal je dan iets meer voor maar dan heb je ook wel wat hoor.. BBQn mag je hier alleen op propaan dit in verband met brandgevaar, zelfs kolen mogen niet, helaas moeten we het avond diner even aanpassen, maar meestal is dat voor Yvon niet zo’n probleem. Snel wordt de kipfilet uit de vriezer gehaald en maakt Yvon kerrie kip met broccoli. ( en een kippepoot van Aptos).

Helaas doet de wifi het heel langzaam zoals het wel vaker is voorgekomen hier in Amerika (dat viel mij wel erg tegen van Amerika), maar we wennen er inmiddels aan. Na het eten heerlijk weer even douchen, wat kan je daar toch van opknappen. En als je dan ook nog een schitterend uitzicht over het water met een ondergaande zon heb, super

Het rijden, het strand, de golven, de zon, de warmte een Corona zorgen ervoor dat je ook een beetje slaperig wordt dus de meeste van ons trekken zich terug en gaan op bed nog iets lezen.

Echter zie ik al snel het licht uitgaan en hoor een zware ademhaling rondom mij heen. Ik zeg welterusten, ik ga ook maar.

Malibu 28-07-2015

Zo lekker uitslapen 8.00uur inmiddels, vandaag nemen we het er lekker van we gaan gewoon weer naar Zuma beach lekker genieten en uitrusten ( zover dat kan) op het strand. Na het  ontbijt staat iedereen zich al weer in te smeren, dit is geen onnodig luxe maar zeer aan te bevelen. De zon schijnt hier knetter hard. De golven op Zuma beach zijn vandaag nog woester dan gisteren, net als gisteren heb ik de GoPro meegenomen om een paar filmpje en foto’s te maken in de zee.

Op deze manier hoop ik het thuis front een inzicht te geven op de hoogte, grote en de kracht van deze golven. Helaas kan ik geen film toevoegen bij deze blog maar ik zal kijken of er een foto bij kan plaatsen. De lifeguards (baywatch) hebben het druk met iedereen te waarschuwen niet te diep gaan. We vernemen later dat er die dag 450 mensen uit zee zijn gehaald die te diep zee in waren gegaan. Dit komt veelal door de zeer grote trekkende onderstroom van de zee, genaamd mui, Langs deze kust komen veel van de muien voor. Ook wij werden er een keer op attent gemaakt dat we meer naar de kant moesten komen. Bij ons op strand staat zeker om de 100mtr een lifeguard maar vandaag lag er ook een coastguard motorboot net achter de golven paraat en we hebben een aantal keren een helikopter over zien vliegen.  Ze hebben het er maar druk mee.

Samen met de gasten gezellig met de frisbee en hooghouden gedaan ( dat laatste gaat mij niet zo goed af). Met Yvonne een flink eind gelopen over het strand, wat zie je toch veel mooie en grote huizen boven op de rotsen staan. Sommige hebben een eigen trap naar beneden zo op het strand. Een mooie zonnige afsluitende dag van een onwijze mooie en enerverende vakantie.

Vanavond weer geen BBQ dus de hamburgers gaan in stukjes en door de spaghetti saus we voegen voor de vitamines nog wat bonen erdoor en klaar is kees. De jongens doen het in een wrap en wij eten het met rijst. Tijdens het afwassen merken we dat de grijze tank vol zit, deze gaan we gelijk maar even lozen. Dus inklappen, 100mtr rijden, lozen, terug rijden en weer uitklappen en klaar zijn we. Daar we een beetje wifi hebben proberen we alvast online in te checken, in Nederland ging dat niet maar hier lukt dat boven verwachting eigenlijk heel goed. We kunnen zelfs onze stoelen al reserveren we doen 1-2-2 achter elkaar bij een raampje. Vanavond er op tijd in morgen vroeg op. Ik heb de koffers en de tassen alvast gepakt dan hoeven we dat morgen ochtend tenminste niet te doen. We hebben nog een paar koude corona's in de koelkast liggen dus we gaan onze laatste dag goed afsluiten :)

Terug kijkend over de vakantie wat hebben we veel gedaan, gezien, beleefd en gereden. Wat een diversiteit tijdens deze vakantie,  steden, rotsen, woestijn, canyon’s, panorama’s, kliffen, bossen, watervallen, strand, zee, wilde dieren groot en klein. Als we terug zijn gaan we het pas beseffen wat we allemaal hebben gezien. Ik ben blij dat ik deze Blog maak zodat we nog kunnen terug lezen wat we allemaal hebben gedaan.