Een heerlijke afsluiting😓

Door Rob Lelieveld - 14-09-2015 07:43

Vrijdag 11, zaterdag 12 en zondag 13 september
Om 9.00 uur staan we weer klaar voor vertrek naar Santa Monica, Rob en Tien komen stralend de kamer uit. Dertig jaar gelukkig getrouwd, wat een heuglijk moment.
We gaan weer ontbijten op ons stekkie van gisteren en we halen vers brood en wat beleg. Bij het pakken van de ontbijtspullen uit de auto komen we erachter dat we wat spullen hebben laten staan in de koelkast van het hotel, zoals de jus’d orange. Dus opnieuw de winkel in en een nieuwe fles gekocht, de 1e keer in bijna 3 weken dat we wat vergeten......
Met dank aan Patrick doen we rondje foto’s van de trouwdag en met dank aan het knutselwerk van Lisette geven we ons gezamenlijk kado, een weekendje weg met z’n allen in een huisje. We hebben er nu al zin in......
Na een korte reis rijden we Santa Monica binnen langs de Santa Monica boulevard.....we checken in in ons hotel en gaan richting de boulevard. Strandkleding mee en op zoek naar een plekje langs het strand. Het is druk met van alles en nog wat, veel mensen op de been, een groot deel winkelt ook in de vele shops die hier zitten.
We hebben een heerlijk plekje gevonden en gaan meteen de zee in. We zijn als kinderen zo blij, wat een golven en wat hebben we een lol. Het is een heerlijke temperatuur en dit is genieten met een hoofdletter G!
Voor het diner trakteren Rob en Tien vanwege hun trouwdag en we gaan naar Pico, een prachtig mooi restaurant in een hotel aan de boulevard. Het is ingericht in de strandlook en we genieten meteen van een prachtige zonsondergang. Het eten smaakt uitstekend en wijn ook, dit restaurant komt zeker in onze top tien.....
Na het eten op zoek naar koffie en dat vinden we in de Coffee Bean, een soort van Starbucks!
We hebben weinig foto’s gemaakt, dus we doen alleen de dagafsluiter beneden buiten bij het hotel.
De zaterdag gaan we shoppen, vanwege de extra koffer van Rob kan dat volop.
We lunchen eindelijk bij de Subway, het is even zoeken, maar dan heb je ook wat.
De middaguren liggen we weer aan het strand, de zee blijft heerlijk alleen is het nu wat minder zonnig.
Het diner gebruiken we bij Boa’s Steakhouse en ook dit is weer geweldig. Op aanraden van de ober krijgen we drie vleesgerechten (filet mignon, een entrecote en T-bone), daarbij een aardappelpuree, asperges, een maisgerecht en 7 sausjes. Om te sharen dus, een prima advies en alles is weer schoon op.
Na de dagafsluiter weer genieten van een goede nachtrust.

Zondag gaat de rit naar Hollywood, Beverly Hills en de Walk of Fame. Gek dat het allemaal een beetje vergane glorie is. Vooral Hollywood en de Walk of Fame, een beetje een achterbuurt. Beverly Hills is mooi, goed onderhouden en heel groen. De zon schijnt goed, dus vanmiddag gaan we naar Venice Beach, het strand naast Santa Monica. Verschil met Santa Monica Beach is dat de 1e vooral veel jongeren heeft, dus de surfers en de dudes, Santa Monica Beach heeft meer latino’s en de gezinnen. Allebei zijn ze leuk, maar voor ons is Venice Beach met zijn drukte net iets gezelliger.
We realiseren ons terdege dat het de laatste avond wordt en gelukkig hebben we al gereserveerd voor het diner bij The Lobster, veel vis dus weer. Ook dit is weer een heerlijk diner en een prima laatste maal. We proosten nog maar eens op een geweldige vakantie en ons kent ons, we maken alweer plannen voor de volgende.....

De dagsluiter doen we op ons vertrouwde plekje en alles gaat schoon op, de wijn dan hè!
Morgen doen we een ontbijt bij de buren, de Ihop, dan richting LAX en de vlucht naar huis. We hebben eigenlijk geen zin, maar het is niet anders. Amerika blijft een geweldig vakantieland, we hebben weer veel gezien en veel indrukken op gedaan. We zijn blij dat we een blog bijgehouden hebben, gewoon omdat je anders dingen vergeet of door elkaar haalt. Het blijft een land van uitersten, rijkdom en armoede, het gaat soms hand in hand. We hebben veel daklozen en zwervers gezien, soms heel ludiek met bijna leuke oproepen om geld te geven, soms ook heel schrijnend. Veel straatmuzikanten, jong en oud, goed en slecht, het  kan allemaal. We hebben prachtige natuur gezien, veel gewandeld en geklommen, heerlijk gegeten en goede wijn genuttigd.
Kortom, dit was de beste vakantie ooit, proost🍷. We posten als laatste onze summary van onze top drie/vijf/tien.