Yellowstone dag 2

Door SvdP - 26-06-2018 00:18

Ahh de wekker... neeeee! Half 6 gaat hij af en staan wij met moeite op. De extra dekens (en het schattige gordijntje om ons bed) hebben hun werk gedaan; we hebben prima geslapen ondanks de kou. Nu moeten we helaas uit ons warme nest komen om op berenjacht te gaan.

Buiten is het koud en regent het hard. We rijden met onze camper richting Mammoth Hot Springs, aan de noordwest kant van het park. We hopen onderweg, nu het nog redelijk donker is, wild te spotten. Halverwege de route ziet Peter inderdaad een Grizzly beer, maar uiteraard precies op een stuk weg waar geen pull out is  en met auto's achter ons waardoor er niet kunnen stoppen. We keren even verderop en proberen de beer op te sporen, helaas tevergeefs. Sonja heeft hem dus gemist. Verder komen er alleen nog bizons tegen, die zie je hier echt heel veel.

Een beetje teleurgesteld vanwege het berenincident komen we in Mammoth Hot Springs aan en begint het weer gelukkig op te klaren. Daar worden wij ook weer wat zonniger van. We ontbijten wat en gaan dan op pad. We lopen eerst tegen een wandelroute genaamd 'Beavers Ponds', dat klinkt leuk en bevers spotten willen we ook wel! We klimmen langs een kabbelend riviertje omhoog, en nog verder, en verder... maar geen pond te vinden. We hebben boven op de berg wel een super mooi uitzicht (toch nog een beloning voor deze ochtendgymnastiek). We besluiten om te keren en dezelfde route terug te lopen. Onderweg komen we mensen tegen die ons vertellen dat deze route een loop is van 10 km! (Wij hadden op het bordje gelezen dat de route 1,5 km zou zijn haha). Waar de naam van de route op slaat zijn we ook nog steeds niet achter...

Weer beneden aangekomen lopen we naar de Hot Springs Tarraces. Een bizar gebied van warmtebronnen die watervallen  vormen over een gesteente dat op sommige plekken wel koraal lijkt. We lopen de hele route tot en met de Canary Tarraces. Prachtig! Doordat de zon niet zoveel schijnt zijn de kleuren wel iets minder te zien. Maar alsnog zeer de moeite waard!

Inmiddels is het tijd voor lunch en bakken we een stokbroodje in onze oven en lunchen we in onze camper op het parkeerterrein. Dat is wel het gemak van altijd alles bij je hebben. We rijden hierna door naar Norris. Hier bevinden zich weer heel veel geisers en modderpoelen. We lopen een routela ga de geisers en zien een paar kleine erupties. De meeste geisers hier zijn niet zo vaak en vooral heel onvoorspelbaar actief. Erg raar om hier rond te lopen en het geborrel van het hete water en magma onder de grond te horen. Wat een ervaring weer.

Genoeg gewandeld  voor vandaag. Met moeie benen stoppen we in de camper en rijden we richting de camping. Bij Canyon Village stoppen we nog even om de Lower Falls te bekijken, een heel mooie waterval die veel bekijks trekt. Hierna gaan we echt terug naar de camping. We leven onze grijs- en zwart watertank en vullen het schone water aan. Als we onze camper op onze plek parkeren  hebben onze nieuwe buren net een vuurtje gestookt. Stephen en  Christine uit Florida (Ford Lowerdale) beginnen enthousiast te kletsen, Peter krijgt meteen een glas Tequilla en we blijven dus gezellig even met hun rond het kampvuur praten. Tot het weer te slecht wordt. Onweer en zelfs hagel  zorgt ervoor dat we toch maar in onze camper gaan schuilen. Sonja maakt spaghetti en na het eten lezen we wat en maken we plannen voor morgen. Nog één dag genieten van de natuur van Yellowstone.