Dag 3: Rocky Mountains National Park

Door De Rutjes - 12-08-2018 05:37

Zaterdag 11 augustus

Leuk om al jullie reacties te zien. Ten opzichte van vorig jaar leek het ons leuk om dit jaar wat te rouleren met de reisverslagen, dus vandaag het verslag van Fabian.

Vandaag stond het paardrijden door de Rocky Mountains op het programma. Jelyna had dit al vooraf in Nederland geregeld en we zouden om half tien verwacht worden bij de manege ‘Sombrero Stables’ voor een rit van twee uur. Vroeg uit de veren dus, want we moesten ons al een half uur van te voren melden voor de nodige uitleg. Dat was echter geen probleem, want we waren al voor de wekker wakker; het zullen de naweeën van de jetlag wel zijn…

Waar Jelyna er al superveel zin in had, moest ik me nog even achter de oren krabben en me afvragen waarom ik nou precies toegezegd had om ook mee te gaan. Om zonder enige ervaring op een knol te stappen ergens in de Amerikaanse bergen is toch wel een pittige uitdaging. Hoe dan ook, zo gezegd, zo gedaan en we waren om 9 uur bij de manege om ons aan te melden. Tijdens de aanmelding begon het ook bij Sylvia te kriebelen en die besloot last-minute om uiteindelijk toch mee te gaan. Vervolgens caps gepast en gewacht totdat we een paard toegewezen kregen. Jelyna mocht uiteindelijk gaan rijden op Woody, Sylvia mocht op het witte paard Bino en het paard Peter Pan zat opgezadeld met mij. Na de nodige instructies gestart met de rit met gids en een paar andere rijders, waarbij we toch flink wat stukken omhoog en uiteindelijk dus ook omlaag moesten. De paarden waren hartstikke rustig en de rit verliep nagenoeg vlekkeloos. Ik ben er wel na een rit van twee uur achter gekomen dat een paard met zadel nou niet bepaald het meest comfortabele vervoersmiddel is (ik had het idee dat ik ieder moment uit m’n liezen kon scheuren). Nadat we weer terug waren gekeerd bij de manage en af te zijn gestapt, liep ik volgens Sylvia en Jelyna nog precies alsof ik op een paard zat… Maar uiteindelijk hartstikke leuk gehad en een mooie ervaring rijker.

Vervolgens teruggekeerd naar de camping en even lekker voor de camper een broodje gegeten en de plannen voor vanmiddag besproken. Uiteindelijk wilden we naar het nationale park van de Rocky Mountains, om daar onder andere te gaan kijken bij het ‘Bear Lake’. Dit schijnt een prachtig meer te zijn, en hoewel de naam anders doet vermoeden is de kans om een beer te spotten vrij klein. En zo zaten we na de lunch in een shuttlebus richting het park. Na een uurtje gearriveerd bij het meer en een wandelroute eromheen gelopen, waarbij er een aantal mooie foto’s zijn geschoten! Het meer was kraakhelder en zit op zo’n 3000 meter hoogte, wat je echt merkt aan je ademhaling in verband met ijle lucht. Uiteindelijk zijn we vervolgens ook nog naar het nabijgelegen ‘Nymph Lake’ gelopen, wat ook prachtig was.

Na dit meer bezocht te hebben zaten we al tegen het einde van de dag aan en besloten we weer richting de camping te gaan. Wederom op de shuttlebus gestapt en bij een overstap zag het pizza-restaurant in downtown Estes Park er wel erg goed uit. Na kort beraad werd unaniem besloten om daar ons avondmaal te nuttigen. Frank en Sylvia gingen aan een pizza met ananas, volgens ons (Fabian en Jelyna) iets waar in Amerika de doodstraf op staat, maar daar hadden pap en mam maling aan.

Tenslotte weer teruggekeerd op de camping. Men is nu bezig met een karaoke-avond op de camping, en hoewel we morgen vertrekken lijkt het ons voor de buren niet verstandig om onszelf in het muzikaal feest te mengen. Morgen vertrekken we richting Scottsbluff wat als een soort tussenstop fungeert naar onze volgende stop: Mount Rushmore.

NB: Vandaag ook gelukt om een aantal foto's toe te voegen. Deze zijn in te zien in het fotoalbum!