Dag 10: Glacier National Park

Door De Rutjes - 19-08-2018 18:35

Zaterdag 18 augustus

We hoorden vanmorgen van een man dat de enorme hoosbui die gisteren overtrok de eerste regen was in twee maanden tijd hier in Helena. Hij vertelde dat de regen hier vanwege de droogte zeer welkom was. Alleen een beetje jammer dat het naar beneden kwam toen wij uit de “vier windjes “ wilden stappen, maar dat zei ik hem maar niet, ik wil de mensen hier hun pleziertje niet ontnemen.

Om onze verhalen van gisteren en eergisteren te kunnen versturen zijn we in de wasserette van de camping recht onder het internetkastje gaan zitten, en nu lukte het om ze te plaatsen, tezamen met een aantal foto’s. Meteen even de avonturen van Ed, Nel en André gelezen, leuk om te volgen wat die allemaal mee maken een paar honderd mijl hiervandaan.

Na vertrek van de Lincoln Road camping eerst maar even langs de WallMart voor wat verse boodschappen. Liepen we de eerste keren nog als een kind in een snoepwinkel alle paden door, om er na afrekenen achter te komen dat we ruim twee uur binnen geweest waren, ondertussen kunnen we al een stuk sneller onze dingen vinden en in recordtijd van dertig minuten stonden we weer buiten. Jelyna was echter nog steeds niet geslaagd voor schoenen, en had via de WallMart wifi opgezocht of er hier in de buurt een sportwinkel was. Uiteraard hadden ze die hier in Helena ook, en even later stonden we voor Capital Sports&Western. Voor de winkel stonden allemaal outdoor spullen opgesteld zoals kajaks, vishengels en tentjes, wat deed vermoeden dat we bij een soort Bever Buitensportwinkel terecht waren gekomen. Maar, op het pleintje voor de winkel stond een grote circustent die er blijkbaar ook bij hoorde, met hierin allemaal sales artikelen. En jawel hoor, de juiste schoenen voor onze kleine prinses. Met een tas vol en een big smile stapten we even later weer in ons campertje.

Na een saaie lange weg en ook nog een stuk met wegwerkzaamheden waar het asfalt was weg geschraapt en we daarom 5 kilometer over een veredeld geitenpad moesten rijden, kwamen we in de nabijheid van Glacier Park. Onderweg viel al op dat het overal mistig en niet echt helder was. Van de Amerikaanse campinghost in Yellowstone hadden we gehoord dat er grote delen aan de westkant in Glacier zijn afgesloten vanwege bosbranden, en daardoor is het hele park bedekt met een grote laag mist/rook. Op onze camping aan de oostkant van het park staan we op een berg met uitzicht op het Glacierpark en het st. Mary Lake, maar helaas is het zicht nu een stuk minder.

Morgenochtend maar eens zien wat we kunnen bezoeken.