24 en 25-09-2009 Salt Lake City - Moab

Door André en Thea Booi - 27-09-2009 05:27
De afgelopen dagen hadden we geen internet dus moesten de verslagen blijven liggen tot vandaag.
Ondanks dat we nu wel internet hebben krijg ik het niet voor elkaar om de foto's op de site te krijgen.
Deze houden jullie nog van ons tegoed. Hier dan het verslaf van twee dagen. (inmiddels is alles bijgewerkt)

24 september 2009 - Salt Lake City
In het winkelcentrum waar we gisteren om de laarzen voor Femke vroegen kregen we een adres mee waar ze deze laarzen zeker moesten hebben. Wij vanmorgen op pad. Eerst de Hyway op, wat op zich al een kunst is om de juiste oprit en daardoor de juiste weg op te rijden, het is hier allemaal zo groot, breed en druk. Dat lukte natuurlijk allemaal zonder problemen, we zijn inmiddels volleerd in dit wegenstelsel!
Vanuit het centrum hebben de wegen oplopend een nummer gekregen en wij moesten de afslag hebben met de weg nummer 10600 East. Hoe bedoel je, een grote stad! Na wat zoeken, de dames hadden het gisteren helemaal verkeerd uitgelegd, vonden we een groot winkelcentrum waar het leuk winkelen was. De winkel die de laarzen zeker moest hebben, had ze niet. Maar….een andere winkel gelukkig wel. Opgelucht reden we weer verder de Hyway op. Onderweg nog een paar boodschappen gedaan en weer eens getankt. Achteraf hebben we deze keer te veel betaald voor de benzine, maar wat wil je ook in het plaatsje Price.
Het landschap was weer schitterend en veranderde steeds. Eerst waren het bergen met mooie herfstkleurige bomen, daarna werden het rotsen, ook met verschillende kleuren.

Eind van de middag reden we over de Coloradorivier. Vorig jaar zijn we zelfs een paar keer over deze rivier gereden. Direct daarna vonden we een camping in Moab. Er is geen internet dus dit verslagje blijft nog even liggen

25-09-2009 - Moab
Vandaag staat het Arches National Park op het programma. In dit park staan verschillende rotsen die in de loop der eeuwen door de natuur dusdanig zijn uitgesleten waardoor er bogen zijn ontstaan.
Het hele park staat vol met prachtige rotspartijen, allemaal in de kleur terra en zeker in de zon is dat een prachtig gezicht.

Op verschillende punten was parkeergelegenheid en meestal kon je een stuk de natuur inlopen om foto’s te maken en altijd was het weer prachtig om te zien.
Er staat één speciale boog die in deze staat Utah op bijna alle nummerborden van de auto’s staat, genaamd de Delicate Arch.

We hadden al gelezen dat je een stuk moest lopen om deze te kunnen zien. Nadat we koffie hadden gedronken stapten we met goede schoenen aan en met frisse moed het wandelpad op. Al snel zagen we dat er wel wat geklommen moest worden maar niet waar het pad naartoe zou gaan en zeker niet waar het zou eindigen. Ik zal het maar snel zeggen, het was een verschrikkelijke klim die zeker een uur heeft geduurd en dat alles in de bloedhete zon. We klommen 300 meter en als je het snel zegt is het niets maar ik kan je verzekeren dat het zwaar was!! Heen en terug liepen we 5 kilometer. Tijdens de klim kwamen er natuurlijk steeds mensen naar beneden lopen en op het laatst zeiden ze: nog een klein stukje hoor en het is zeker de moeite waard.
En ja hoor, ineens stonden we oog in oog met de Delicate Arch. We hebben boven een poosje gezeten, foto’s gemaakt en met verschillende mensen gesproken. Iedereen is hier wel in voor een praatje!

Op dat moment stonden we op 1474 meter hoogte, was het 41 graden en was de lucht strakblauw!
De afdaling ging heel wat gemakkelijker maar eenmaal beneden waren we behoorlijk uitgeteld. Er waren nog meer arches te zien maar die hebben we maar gelaten voor wat ze waren want ook daar moest geklommen worden om ze te kunnen zien.

Eenmaal terug op de camping hebben we eerst maar wat lui gedaan om vervolgens een was te draaien en het zwembad te bezoeken. Daar troffen we mensen die in Groningen geboren zijn en in hun kinderjaren met het hele gezin naar Amerika geëmigreerd zijn. Ze vonden het zo leuk om weer eens Nederlands te praten. Het werd een gezellig gesprek en een leuke afsluiting van een prachtige dag.