Bar Harbor aankomst

Door Andre, Nicole, Berry & Danielle - 23-09-2010 04:26 's Morgens (dinsdag) bijtijds opgestaan om eens van het ontbijt te gaan genieten een dorp verder, Camden genaamd. Inmiddels begint het 'typical american ontbijt' van gebakken eieren met spek/worstjes en gebakken aardappelen tegen te staan dus op zoek naar dat leuke ontbijt tentje in de haven want met dit uitzicht

kan de dag niet beter beginnen! Na de 3e mok met koffie toch nog maar een rondje door het dorp want er was ook een winkeltje met lokeenden. Wellicht nog wat handige tips voor bij de vijver haha ge wit ooit nooit nie....

Toen we Daan van de Puffin af hadden getrokken viel onze bek open. Er zijn kampioenschappen 'lokeend snijden' haha. zo natuurlijk mogelijk een eend snijden uit 1 stuk hout. Natuurlijk schilderen en nu komt het; alle bewegingen moet de eend na kunnen doen in een bak water! oftewel voorover in het water op zoek 'voesel', diepte in het water etc. De kampioen van een 30 cm was $ 10.000,- Toen we aangaven dat dat wel heel veel geld is voor en stuk hout moesten we mee naar boven. Daar stond een Bald Eagle van een meter te pronken. We konden het meenemen voor $ 125.000,- haha we houden het toch maar bij onze eendjes in Valburg. Daarna langs de kust naar het noorden. geen lange tocht maar je moet er toch steeds uit want vrouwen hebben blijkbaar een kleinere blaas hihi. Op naar Acadia Park, het enige 'state park' aan de oostkust. We waren vroeg op de plaats van bestemming dus na het aanschaffen van een ticket hebben we al een gedeelte van het park gereden. Het zijn een aantal eilandjes waar men langs de kust een 'one way' route heeft uitgezet.

Hier hebben we eerst maar eens een koude "Samuel Adams' gedronken. Inmiddels omgetoverd tot ons 'huisbier' uit Boston. Via sms verkeer hebben we de eerste bestelling bij Wijnhuis Eindhoven al vastgelegd. Toen het donker werd zijn hebben we een rondje gelopen door Bar Harbor. Een gezellig stadje met een hoop kreeft. Dat is hier toeristisch eten nr 1 en inkomen nr 3 (vorig jaar vangst van alleen de staat Maine 75.000.000 pound!!!). Aangezien de kreeftavond in Cape Cod nog vers in het geheugen stond zijn we naar het hotel gereden om daar een hapje te gaan eten. Halverwege de berg (heuvel) hadden we een restaurant gezien, spyglass genaamd, met uitzicht op de baai. Dat je daar om 7 uur 's avonds (in het donker) weinig aan hebt hadden de dames niet in de gaten haha. Wat hebben die amerikanen toch een gevoel van gezelligheid; we kwamen binnen in een soort 8hoekige ruimte met zo'n circustent-vormig dak met rondom heel veel glas zodat je, met daglicht althans, uitzicht hebt over het strand. Nu was de ruimte top MAAR hingen er geen gordijnen (echoput met kakelende kippen als gevolg), bestond de verlichting uit 1 enorme kroonluchter-op-moderne-wijze met tig 100Watt lampen erin en waren er geen kaarsen en was er geen groen of wat dan ook om het sfeervol te maken, te ontdekken.... We hadden echter de bekende pijp leeg dus we zijn maar gaan zitten.....en de kortingsbon van 15% op het hoofdgerecht, welke wij bij inchecken hadden ontvangen, hielp natuurlijk ook...hihi Nou, over het eten kunnen we maar 1 ding zeggen: GEWELDIG!! De ober die ons hielp, had ook de avond van zn leven want toen Ber eenmaal zijn reeds beroemde en beruchte zin had gezegd: "we come from Holland" was die beste man niet meer bij ons weg te slaan! Goed gevolg hiervan was echter we dat Andre en Ber beiden 2 flinke bullen whiskey ingeschonken kregen en dat Nicole en Daan hun laatste glas Chardonnay niet hoefden af te rekenen.... altijd leuk! haha
Na het eten zijn we lekker gaan douchen en ons bedje ingedoken want de wekker was alweer gezet...