Een dag Ucluelet en terug naar Vancouver. ( 7 en 8 juli)

Door Ed en Marina Schut - 09-07-2011 06:35

Vanmorgen vertrokken van de niet zo plezierige camping in Tofino naar Ucluelet. Het is maar zo’n 30 kilometer. Wat opvalt langs de kustweg, en we hadden het al eerder bij andere kustwegen gezien, dat is, dat er borden langs de weg staan met evacuatieroute bij een Tsunami

Ucluelet is een leuk dorp. We vonden het zelfs nog mooier dan Tofino, die meer toeristen trekt. We kwamen op een prachtige camping. We keken uit op de haven van het plaatsje. Het was een schitterend uitzicht.

Het weer was ondertussen ook opgeknapt en konden we ‘middags lekker in het zonnetje zitten met mooi uitzicht. We zijn nog een stukje wezen wandelen en hebben daar een schip bekeken uit 1932, dat daar in de haven lag.

Op 8 juli weer weggegaan van deze camping. In eerste instantie dachten we terug te gaan naar Nanaimo en daar te overnachten en de volgende dag vroeg vertrekken om de boot van 7 uur te halen naar Vancouver. We moeten n.l. op 9 juli de camper voor 11 uur ingeleverd hebben. De boottocht duurt zo’n 2 uur. We moeten uiteraard dezelfde weg weer nemen zoals we op Woensdag heen gegaan zijn. Dus veel bochten, dalen en stijgen. Onderweg besloten we om niet in Nanaimo te overnachten, maar de boot te nemen en aan de andere kant een camping te zoeken. We konden mee met de boot van 15.15 uur.

Rond 18.00 uur waren we op een camping die ook nog vlabij het inleverpunt van de camper is. Morgenochtend de camper van binnen schoonmaken, de tassen pakken en de camper gaan inleveren. We hadden 3500 kilometer vrij te rijden,(elke kilometer meer kost 32 Canadese cent We staan, nu ik dit schrijf, op 3438 gereden kilometers en hebben morgen denken we nog ongeveer 20 kilometer te rijden. We komen dus mooi uit.

Nadat we de camper ingeleverd hebben gaan we naar een hotel in Vancouver (downtown) om Vancouver te bezoeken.

Maandag vliegen we naar Toronto en gaan nog een paar dagen naar Mirjam, Bert, Julia en Eva.