Capitol Reef en Arches

Door Tjitske Tania - 22-09-2015 21:13

Om half 8 schrokken we wakker, die 10 uren slaap bleken we echt nodig te hebben.. We zijn vandaag eerst op pad gegaan voor een avontuurlijke hike. Deze hike (de Sulphur Creek route) werd ons gisteren aangeraden door de host van de camping. Op de hikemap van het park staat deze aangegeven als 'backcountry hiking route'. Dit is wel een wandelpad maar wordt verder niet ondersteund door waterpunten oid en loop je op geheel eigen risico. Nou ja, geen probleem, hikerservaring zat (maar niet heus..).

We begonnen de wandeling om half 10. Eerst liepen we een half uur door een uitgesleten droge rivier tussen de hoge rode rotsen. Daarna moesten we naar links, het riviertje stroomafwaarts volgen. Dat volgen bestond uit goed kijken waar je liep ivm de overal liggende stenen en de stroompjes die je hier en daar moest doorkruisen om een beetje droge voeten te houden. Na een dik uur lopen kwamen we bij de 1e van de 3 watervallen van de tocht. Het was even klimmen en klauteren en bekijken of we weer terug zouden kunnen komen, maar dat lukte allemaal. Na weer een kwartiertje waden en lopen kwamen we terecht bij de 2e waterval. Het werd een veel grotere uitdaging om hier naar beneden te komen. AM vond een pad en is bij de waterval naar beneden geklommen maar kwam daar tot de conclusie dat dit niet heel safe was allemaal.. We hebben bovenaan de waterval heerlijk geluncht, wat foto's gemaakt en zijn toen weer terug gewandeld naar onze camper. 3.5 uur en zo'n 8 km later konden we onze natte schoenen uittrekken en even bijkomen. Maar, wat een geweldige tocht... We zijn in totaal 6 mensen tegengekomen en voelden ons alleen op de wereld. Foto's volgen zodra we daar een fatsoenlijke wifi verbinding voor hebben gevonden...

Om 1PM zijn we weer in de camper gestapt, nu op weg naar Arches. Dit zou volgens onze Garmin 3 uren gaan duren. We kwamen weer langs de mooiste en afwisselende landschappen. De wegen waren lang, recht en eentonig. In Moab aangekomen (dorpje bij het park Arches) was de ene na de andere camping al helemaal volgeboekt. Na wat broodnodige boodschappen in het veel te toeristische dorp zijn we nog iets verder gereden en daar was het bij de KOA camping gelukkig wel raak. We hebben ons geïnstalleerd, hebben gegeten en zijn daarna getrakteerd op een waanzinnige zonsondergang. Vanavond maar weer lekker vroeg op bed, als de hitte tenminste een beetje uit de camper wegtrekt (het is hier nu om 815pm nog zo'n 26 graden) en dan morgen vroeg op pad, Arches verkennen!