Vertrek en aankomst

Door Annette Verhaaff - 16-06-2017 01:42

Woensdag 14 juni 2017

Vroeg op, want de Schipholtaxi staat netjes op tijd om 7.00 uur voor de deur.

We moeten ook nog een familie in Utrecht ophalen. Het blijkt een Chinese familie die, behalve een aantal koffers, een flink aantal dozen mee te nemen heeft. Als ze tenslotte klaar zijn met inladen, roept Henk tegen de chauffeur: wacht even, het bankstel komt er ook nog aan.

Ze zijn met 5 personen: 3 volwassenen en 2 kinderen. Er wordt hen gevraagd bij welke hal ze moeten zijn op Schiphol. Na een hoop ge hi-hòòò onderling, klinkt een stemmetje van achteruit de bus: twéé!

Op Schiphol leveren we eerst onze koffers in, gaan vast door de douane en ondergaan de nodige veiligheidsmaatregelen.

Na wat vertraging en een rondrit over Schiphol kan het vliegtuig vertrekken. We hebben een prima vlucht.

Na aankomst in Vancouver, krijgen we de hele ceremonie in omgekeerde volgorde. We krijgen in ieder geval ruimschoots de gelegenheid om de benen te strekken na de lange vlucht. Via de diverse zigzag paadjes via welke we in de diverse rijen komen te staan komen we tenslotte bij de bagage hal.

Bagage ophalen verloopt vlot en dan verlaten we de hal van het vliegveld. Er tegenover staat aangegeven waar we moeten zijn voor de autoverhuurbedrijven. Eenmaal de paperassenhandel afgewerkt hebbende, kunnen we op weg gaan naar Stanwood. Het is heel makkelijk te vinden hoe we moeten rijden en de wegen zijn er ook heerlijk rustig, dus geen gestress door overvolle straten.

Dan volgen de laatste plichtplegingen bij de Amerikaanse grens en begint het laatste deel van onze reis.

Bij aankomst staan de kinderen ons buiten al op te wachten. We worden enthousiast begroet en worden mee naar binnen getroond in hun prachtige nieuwe huis, waar we natuurlijk eerst een rondleiding krijgen nadat we ook Amy en Dennis hebben begroet.

En dan is er koffie! Even bijpraten en daarna genieten we van een heerlijke maaltijd.

We maken het ’s avonds niet al te laat. Als we naar bed gaan, is het 10.00 uur ’s avonds,  in Nederland is het dan 7.00 uur in de ochtend (en dan te bedenken dat we om 5.00 uur in de ochtend van de dag ervoor al op waren).

Donderdag 15 juni 2017

Madeline heeft ons haar kamer tijdelijk afgestaan en we hebben er heerlijk geslapen. Beneden verwent Dennis ons met een lekker ontbijtje.

De grote meisjes moeten al vroeg naar school, Lorelai zit nog op de basis school die wat later begint.

Haar school is vlakbij en zij heeft vandaag sportdag.

Tegenover het huis lopen we zo het sportveld op. We kijken even rond en ik maak foto’s van alle verrichtingen waar Lorelai aan deelneemt. Helaas begint het steeds harder te regenen, maar sport en spel gaan gewoon door.

Na de middag neemt Dennis ons mee voor een toer door Stanwood. Een leuke plaats, vooral het centrum, dat gaan we binnenkort wat beter te voet bekijken, gewapend met camera.

Verder een rustige middag, nog even bijkomen van de reis.