Dag 5: Yosemite Valley

Door Allard & Desire - 15-09-2017 06:35

Onze voorbereiding voor deze reis heeft zich vooral beperkt tot de route die we zouden volgen en als gevolg daarvan hadden we nog niet echt uitgedokterd wat we tijdens onze volle dag in Yosemity zouden doen. Sowieso een hike, maar welke dan? Na enig onderzoek en overleg hebben we besloten om te kiezen voor de Yosemite Fall trail, volgens de boekjes een zware hike. Het plan was om heel vroeg in de ochtend een bus richting het midden van het park te nemen (parkeren kan een drama zijn in het park, helemaal met een camper). Maar midden in de nacht in mijn slaap, ben ik tot het brilante idee gekomen om gewoon de camper te pakken en na de wekker direct richting een parkeerplaats in het park te rijden. Ontbijten en opfrissen doen we daar wel, we hebben ten slotte toch ons huis mee. Tocht echt wel ideaal zo’n camper :)

Omdat het nog vroeg in de ochtend was, was het ook heerlijk rustig op de weg en konden we op ons dooie gemak naar de Valley rijden. Na het er al een paar keer over gehad te hebben, dat het zien van een beer wel echt te gek zou zijn, stak er daar plots een beer de weg over. Helaas ging het te snel om er een foto van te maken, dus je geloofd me, of anders geloof je me maar niet :p hihi. Onderweg kwamen we langs de Tunnel View een prachtig uitzicht de bekende bergen van Yosemity, waar net de zon op kwam, prachtig! Daar hebben we een paar mooie plaatjes van kunnen schieten.

Aangekomen in Yosemite Valley konden we gelukkig vlak bij het startpunt van de trail parkeren. Het was nog vroeg dus eerst gingen we een stevig ontbijt klaar maken, zodat we vol energie aan de trail van 3.4 mijl konden beginnen. Het werd een groente omelet met koffie en thee, ondertussen ook nog even de broodjes klaar maken voor onderweg en we waren klaar om te vertrekken. Daar gingen we, een steile pad zigzaggend omhoog, af en toe toch maar even een korte pauze houden om weer even op adem te komen, zodat we weer verder konden. We keken  onze ogen uit, oeh, ah, wauw, prachtig, zo begonnen we de trail en zo zijn we hem overigens ook geëindigd, want wat een mooi natuur gebied, dit raad ik iedereen aan om te doen, tenminste als je goed te been bent :p

We kwamen aan bij Columbia Rock, een uitzichtpunt op prachtige bergen en adembenemende vergezichten. Toen de vraag, gaan we verder of gaan we terug? Toch nog maar even verder gaan want wie weet wat voor mooie uitzichtpunten we nog tegen zouden komen. Gelukkig waren we verder gelopen want we kwamen uit bij de Upper Yosemite Fall en er was nog water ook, wat een geluk, want in recensies hadden we gelezen dat de kans bestond dat de watervallen opgedroogd zouden zijn in september. We zijn daarna nog een klein stukje verder gelopen tot de volgende rust pauze, toen hebben we toch maar besloten om weer terug te gaan. Wat een fantastische trail, we hebben nu alweer zin in de volgende trails bij Zion en Bryce National Park :D