Dag 14: Grand Canyon

Door Allard & Desire - 24-09-2017 04:52

22Sep17 – Vandaag hadden we de wekkers om 07:00 uur gezet, omdat we richting de Grand Canyon zouden rijden en daar maar één nacht verblijven. Om dus nog volop van de dag gebruik te kunnen maken in de Grand Canyon was het van belang dat we op tijd weg gingen. Na ons ontbijt en het standaard check rondje rond de camper gingen we op pad. We reden door de Navajo Nation en kwamen onderweg veel standjes tegen langs de weg waar native American’s hun zelf gemaakte sieraden en handgemaakte potten verkochten, hier hebben we overigens geen stops gemaakt, omdat we door moesten om op tijd in de Grand Canyon aan te komen.

Eenmaal aangekomen bij de Grand Canyon konden we weer met onze annual pas het Nationaal Park in, maar voor we ook maar verder konden rijden liep er een “elk” (soort eland/rendier) op z’n dooie gemak over de weg. Iedereen natuurlijk direct de fototoestellen in de aanslag en knippen maar, mooi om te zien :D Op de weg naar het Visitors Centre waar we wilden parkeren zijn we nog een paar keer gestopt bij uitzichtpunten over de Grand Canyon. Na Zion en Bryce dachten we dat de Grand Canyon misschien een beetje tegen zou vallen, maar niets was minder waar. Ook de Grand Canyon is  schitterend en adembenemend mooi om te zien, weer heel anders dan al het natuurschoon wat we al in de andere parken hebben mogen aanschouwen. Aangekomen bij het Visitors Centre was het zoeken naar een plekje, we volgenden de bordjes “RV Parking”. Toen we daar aankwamen zag ik tot mijn verbazing dat auto’s hadden geparkeerd op de RV plaatsen, ggrrr je kan me niet pissiger krijgen. Wat een K-mensen, zoek even lekker een andere plek, het is al moeilijk genoeg voor mensen met een camper om een plekje te vinden. Gelukkig wist Allard nog een andere plek waar we onze camper wel kwijt konden, dit was overigens ook dichter bij de plek waar we een hike wilden gaan doen.

Met een shuttle bus gingen we verder het park in en stapten uit bij The Abyss, vanuit hier gingen we de Rim Trail lopen langs de rand van de Grand Canyon. Vier km lang hebben we genoten van het prachtige uitzicht over de Grand Canyon, wauw wat is dit bijzonder en wat groots. Mooi om de verschillende lagen kleuren te zien, helaas wel lastig vast te leggen op de foto, maar we hebben ons best gedaan. Onderweg zijn we nog vijf ‘elken’ tegen gekomen, een mannetje met twee vrouwtjes en twee kleintjes van 7 weken, mooie beestjes om te zien :)

Rond vijf uur zijn we richting onze camping gereden “Ten-X campground”, weer een prachtige camping midden in de bossen. We besloten om ons eerste kampvuurtje te gaan maken, lekker fikkie stoken :p Toen het  vuurtje eenmaal brandde hebben we de in folie gewikkelde pulled pork op het rooster boven het vuur gelegd. Nadat dit warm genoeg was hebben we een heerlijke wrap gemaakt met pulled pork, sla, tomaat en komkommer, hhmmm. Als toetje hebben we nog marshmallows geroosterd boven het vuurtje en gezellig samen buiten gezeten en de mooie sterrenhemel bekeken, ah lekker romantisch :D